Juiste plek, juiste moment.?. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu Juiste plek, juiste moment.?. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu

Juiste plek, juiste moment.?.

Door: Kapitein Bartje

Blijf op de hoogte en volg Kapitein Bartje

16 Juni 2006 | Nederland, Amsterdam

Heb jij ook wel eens dat alles vanzelf gaat, alles meezit, je de ene na de andere 'toevallige' ontmoeting hebt, je precies weet wat je te doen staat, je goed in je vel zit, je precies weet wat je wil, te genieten en wanneer het goed is om verder te gaan? Ik noem het kortweg "on the flow zijn" want alles raakt dan werkelijk in een stroomversnelling. We hebben de wind in de zeilen. Heb je dit al eens meegemaakt? Proficiat, want het kan ook anders. Ik heb beide extremen meegemaakt, alles zit mee of alles zit tegen. Hoe zit dit nu eigenlijk, vroeg ik me af? Hoe meer ik dit wil hoe meer het leven me tegen gaat werken. Toen ik studeerde heb ik twee keer meegemaakt dat ik werkelijk het gevoel had volkomen vast te zitten en helemaal leeg te lopen. Het nam bij mij extreme vormen aan. Mijn lichaam leek te zeggen, ik wil niet meer, ik trek het niet meer, dit doe ik niet meer. Dan kan je iets zo hard willen als je wil, het is hopeloos of je moet hele kostbare dingen zoals je gezondheid opofferen. Bij mij begon alles goed te komen toen ik besloot, eigenlijk om mijn leven te redden want ik ging richting psychiatrie, het heft in eigen handen te nemen. Ik ben met alles tegelijk gestopt: school, therapie, spiritualiteit (niet helemaal) omdat ik wou uitzoeken wat werkelijk bij me past. Ik had zoveel dingen gehoord, gelezen en geleerd dat ik niet meer wist wat ik moest geloven en wat ik wil aannemen. Een aantal maanden later ben ik terwijl ik eigenlijk niets meer van dat soort dingen wou doen prompt in een cursus EMF-balancing gedoken. Ik heb toen ervaren hoe het is om echt in mijn kracht te komen, werkelijk je potentieel te leven. Als je dat niet gewoon bent is dat bijzonder eng want opeens krijg je een engergieboost, gaan je zintuigen open, vallen de sluiers weg en dan voel je dat je je verantwoordelijkheid moet opnemen om daar iets mee te gaan doen. Gelukkig verdwijnt die power weer want het is in het begin wennen en niet even makkelijk om mee om te gaan. Ineens wist ik wel wat mijn potentieel was en als je dat hebt gevoeld dan wil je eigenlijk niets anders meer. Het verschil met de tijd daarvoor is dat ik toen alles forceerde om op mijn potentieel te komen. Sindsdien maak ik niet meer zo'n hoogten en laagten meer mee, ik ben veel stabieler geworden. Ik forceer het ook niet meer want ik voel dat ik vanzelf dichter bij mijn potentieel kom als ik daaraan liefdevol meewerk.

Hoe zit dat nu met op de goede plek op het goede moment zijn? Ik heb geleerd om heel snel de signalen waar te nemen als ik niet op de flow ben. Dan gaan de dingen niet meer vanzelf. Gisteren was ik geïrriteerd geraakt. In Sas van Gent is er geen internet-shop of mogelijkheid om online te gaan. Ik heb dus enkele plekjes gevonden waar ik met mijn laptop op een home Wifi netwerkje kan inpluggen. Gisteren werkte dat dus voor geen meter. Ik had wel een fijne ontmoeting met Basti en haar man. Ze runnen een winkeltje met oosterse geschenkartikelen, boeddha's, wierook, edelstenen en instrumenten. Ik kocht er een maansteenhanger en heb met ze gesproken. Ook even aangehaald dat ik graag wou internetten maar de vis wou niet bijten. De jachthaven licht tegenover een fabriek. Niemand weet precies wat ze er maken maar de stank was gisteren niet om uit te houden. Ik begon dus te evalueren: Ben ik wel op de goede plek op het juiste moment? Ik was van plan vandaag naar Rotterdam te komen maar ik ben dus gisteren vertrokken, vier uur door de polder en de plassen gereisd met de bus en laat aangekomen bij Lydia. Lydia was er gisterenavond niet maar ik heb het hier weer heerlijk naar mijn zin. Het zit blijkbaar in me om regelmatig es er op uit te trekken. De laatste keren dat ik in Rotterdam Utrecht was had ik wel een rijtje plannen maar het is steeds meer alles loslaten en kijken wat zich aandient. De ideaal formule waar wonderbaarlijke dingen kunnen gebeuren. In Sas van Gent is vandaag en morgen een popfestival vlakbij de jachthaven. Blijkbaar aan mij niet besteed. Ik wens jullie heel veel plezier met 'on the flow' zijn. Er bestaat geen excuus, je kan zelfs op je werk 'on the flow' zijn!

Kapitein Bartje

  • 18 Juni 2006 - 07:25

    Bastie:

    hoy bartje
    vond het ook fijn je ontmoet te hebben,wens je alle goeds voor de toekomst en als je in de buurt bent kan je altijd langs komen
    bastie

  • 12 Augustus 2006 - 19:39

    Rita:

    even weer dit lezen..straks wandel ik naar het park.. mooi ginder!

    nog even melden.. de laatste tijd ben ik niet in mijn flow..maar anderzijds maak ik affirmaties en voer ze ook uit.. ze lukken gewoon..en alles wat je je onderbewustzijn aangeeft, deze verwerkt het, neemt het als waarheid aan en zal het wel ff uitvoeren..

    is het niet zo, Bartje?

    groet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kapitein Bartje

Oorspronkelijk heb ik de boot gekocht om in Nederland waar ik heb gestudeerd en gewerkt te wonen. De hallucinante prijzen van vastgoed en omdat het niet aan een plaats gebonden zijn speelden mee bij de beslissing. Ik wil ook het maximum uit mijn leven halen en ga ervan uit dat een dosis avontuur het leven intenser maakt en de kansen voor persoonlijke ontwikkeling vergroot. Het meest doorslaggevende was het bruisende gevoel dat ik had als ik me op de boot concentreerde. Deze reis is eigenlijk het vervolg op verscheidene exerimenten waarbij ik onderzoek of het mogelijk is volledig te vertrouwen en te navigeren op intuitie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 62010

Voorgaande reizen:

28 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: