Leven van liefde... - Reisverslag uit Brussel, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu Leven van liefde... - Reisverslag uit Brussel, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu

Leven van liefde...

Door: Kapitein Bartje

Blijf op de hoogte en volg Kapitein Bartje

03 Juli 2006 | België, Brussel

Wonder boven wonder. Gisterenavond mezelf naar een feestje gesleept met een veel te zware rugzak. Goed voor mezelf gezorgd: fruitsap, beetje eten, energie op de spaarstand. Overal mensen om me die aan een ecologisch verantwoorde toekomst met duurzame middelen toewerken. Ecologisch bewust leven is blijkbaar echt een trend in Gent. Hoofdpijn maar aangenaam contact met Cindy, met haar mee naar huis gelopen en blijven overnachten. Zoveel herkenning en gelijke interesses, zo vertrouwd, open en elkaar in zijn/haar kracht brengen. We hebben zo goed voor elkaar en voor onszelf gezorgd dat 2 uur slaap voldoende was om er vandaag veel energieker bij te lopen dan gisteren. Cindy heeft pas besloten ten volle te gaan leven, baan op te zeggen en te gaan voor wat haar werkelijk voed en waar ze met hart en ziel kan instaan. Ik begrijp ik Ben Harper met zijn song Sexual healing volledig al was er geen sex.

We deden de volgende oefening in een lichaamswerk-sessie: Deze is kan het best toegepast worden onder partners, dichte vrienden of binnen een therapeutische sessie: De ene persoon gaat op een tapijt op de grond op de buik liggen. De ander gaat er bovenop liggen met de intentie dat de onderste persoon helemaal op aarde mag komen. Er wordt dus een veilige situatie gecreëerd waardoor de ziel helemaal in het lichaam kan incarneren en het lichaam gegrond raakt. Als de ziel en het lichaam helemaal geland zijn nodigt je de bovenste persoon uit om kracht te putten, alle aandacht te centreren en de op hem liggende persoon met een oerkreet van zicht af te werpen. Op het moment dat de ziel geïncarneerd is wordt de druk van de persoon namelijk steeds meer als ballast ervaren en nodigen we uit dat de onderdrukte persoon in zijn kracht komt om vrij te worden en op eigen benen te staan. Wat voor emoties er ook naar boven komen, ga ze niet interpreteren maar geef ze alle ruimte om er te mogen zijn. Deze techniek kan je benoemen als zijnde een rebirthing-techniek. Net zoals bij het ontpoppen van een rups tot een vlinder belangrijk is dat de vlinder weerstand ondervindt om zijn vleugels voldoende te ontwikkelen is het voor ons mensen belangrijk om als ziel een familie en situaties aan te trekken die de tot de nodige moeilijkheden zodat we werkelijk in onze kracht kunnen komen. Vergis je niet in de kracht die schuilt in de moeilijkheden en weerstand die je ondervindt. We bidden voor moed maar krijgen situaties moedig te leren zijn.
.
Vandaag hebben we de tweede prijs van 500 euro gewonnen met onze act gnomi(ni) (www.ocreaties.be). Het geld wordt geïnvesteerd is onze volgende act. We konden de aandacht van het publiek de hele tijd vasthouden. Het is magisch om kinderen te zien kijken, stoere mannen mee te zien spelen, honderd keer op een gracieuze manier te buigen voor het opgeblazen ballonnetje en het contact. We kregen te horen: Een poëtische voorstelling met een grootse apotheose. We blazen op het eind duizenden vlindertjes de lucht in, dit roept zoveel verwondering op, echt adembenemend! In tegenstelling met de vorige keer werden we er niet voor betaald en was er geen sprake van een catering. Gek is wel dat ik de nacht voor iedere voorstelling van Gnomi(ni) maar een paar uur of onrustig slaap. Dit heeft het optreden nog nooit nadelig beïnvloed maar ik zou toch wel willen weten hoe dat zit?

Kapitein Bartje

  • 02 Juli 2006 - 22:58

    Barbara:

    Hoi Bartje, ik lees ook jouw weblog hoor! Had je voicemailbericht overigens wel nog gehoord en vond het leuk dat je me belde, maar het is er niet van gekomen je terug te bellen. Liefs Bar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kapitein Bartje

Oorspronkelijk heb ik de boot gekocht om in Nederland waar ik heb gestudeerd en gewerkt te wonen. De hallucinante prijzen van vastgoed en omdat het niet aan een plaats gebonden zijn speelden mee bij de beslissing. Ik wil ook het maximum uit mijn leven halen en ga ervan uit dat een dosis avontuur het leven intenser maakt en de kansen voor persoonlijke ontwikkeling vergroot. Het meest doorslaggevende was het bruisende gevoel dat ik had als ik me op de boot concentreerde. Deze reis is eigenlijk het vervolg op verscheidene exerimenten waarbij ik onderzoek of het mogelijk is volledig te vertrouwen en te navigeren op intuitie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 62036

Voorgaande reizen:

28 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: