Ontwaakt uit een heerlijke droom - Reisverslag uit Brussel, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu Ontwaakt uit een heerlijke droom - Reisverslag uit Brussel, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu

Ontwaakt uit een heerlijke droom

Door: Kapitein Bartje

Blijf op de hoogte en volg Kapitein Bartje

10 Juli 2006 | België, Brussel

De laatste dagen was ik moe, doodmoe. Vele mensen om me heen waren moe. Het was een zalige manier van moe zijn, echte vakantiemoeheid, echt helemaal niets mis mee zolang je er maar geen zorgen over maakt. Gisteren heb ik geslapen, ongelofelijk veel geslapen. Het was echt de ideale dag om te slapen en 's avonds door de volle maan gewekt te worden. Onder die schijnende schijf was het fantastisch om te wandelen. De Italianen hadden juist gewonnen en heel Gent stond op zijn kop en ik kon net een stoet van tuutende wagens ontwijken. Er waren bijzonder veel mensen die me aanspraken: Iemand vroeg de weg en een andere iemand kon me maar niet loslaten en bleef vertellen hoe fantastisch ze het vond dat Italië heeft gewonnen. Ik had zin om ergens rustig nieuwe mensen te ontmoeten en wat te praten maar de energie was zo onrustig in de stad dat dit er niet in zat. Ik kon er niet in meegaan want het had iets opgeblazen. Het is hier leuk in Gent en qua ligpaats zou ik hier makkelijk nog lang kunnen blijven. Ik heb TOM vastgemaakt aan boomstammen, dat is mooi, om verbonden te zijn met de bomen. Het hele dek ligt wel vol blaadjes. Dertig meter verder woont een jongen op een piepklein zeilbootje en ik zie hem vaak als het gaat regenen met een zeil stoeien om zijn houten schuitje te beschermen. Het contrast lijkt wel onoverbrugbaar maar ik heb even met hem kennis gemaakt en gezegd dat hij welkom is. Vrijdag beginnen de Gentse feesten en vreemd genoeg heb ik het gevoel donderdag te vertrekken. Woensdag komen ze met diesel dus als de bak vol is ben ik eigenlijk klaar om de Westerschelde over te steken. Toen ik met Sofie naar Gent ben gevaren hebben we samen een lift gekregen naar Dampoort. De man aan het stuur werkt in een winkel met reiskaarten, ook zeekaarten. Gisteren zag ik dat ik nog geen kaart had van de Westerschelde dus ik ga hem straks opzoeken om er één aan te schaffen. Nu nog een kapitein gezocht om dit weekend (vermoed zondag) de zee over te steken). Ik kan het niet geloven dat het al zo dichtbij komt. Wie vaart er mee?

Kapitein Bartje

  • 10 Juli 2006 - 16:51

    Barbara:

    ik wil wel mee!! ik kan alleen niet varen. is dat een punt?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kapitein Bartje

Oorspronkelijk heb ik de boot gekocht om in Nederland waar ik heb gestudeerd en gewerkt te wonen. De hallucinante prijzen van vastgoed en omdat het niet aan een plaats gebonden zijn speelden mee bij de beslissing. Ik wil ook het maximum uit mijn leven halen en ga ervan uit dat een dosis avontuur het leven intenser maakt en de kansen voor persoonlijke ontwikkeling vergroot. Het meest doorslaggevende was het bruisende gevoel dat ik had als ik me op de boot concentreerde. Deze reis is eigenlijk het vervolg op verscheidene exerimenten waarbij ik onderzoek of het mogelijk is volledig te vertrouwen en te navigeren op intuitie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 61975

Voorgaande reizen:

28 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: