Weerbarstig Weer - Reisverslag uit Brussel, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu Weerbarstig Weer - Reisverslag uit Brussel, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu

Weerbarstig Weer

Door: Kapitein Bartje

Blijf op de hoogte en volg Kapitein Bartje

29 Augustus 2006 | België, Brussel

Afgelopen weekend hebben Lydia en ik als Piccolo op de cultuurmarkt in Antwerpen. In "De Standaard" van 28 juni stond een mooie grote foto van ons alsof we de hele cultuurmarkt vertegenwoordigden. In Gent ben ik nu twee dagen aan het bekomen van de heftige tijden. Heb jij het ook zwaar te verduren gekregen afgelopen maand? Was het bij jou ook even onstuimig als het weer? Ik denk aan het bijzonder aan mijn vriend Bas uit Utrecht die zijn fiets gestolen was en zijn computer het niet meer deed. Dit kan zeker al genoeg zijn voor crisis en chaos. Als je bekijkt hoe wij hier afhankelijk zijn van elektriciteit, water en computers, dan hoeft er niet veel te gebeuren om chaos te hebben. Zijn we daar op voorbereid?

Op de laatste Eos staat in grote letters. "Wat is er mis met de zon?" Onze zon is momenteel uiterst reactief. We worden veel meer dan vroeger gebombardeerd door gigantisch veel straling die door onze aarde gaat. Als likkende tongen zorgen uitbarstingen op de zon voor protuberansen ofwel magnetische stormen. Normaal gezien is één op elf jaar de zon extra actief. Het zou niet de eerste keer zijn dat de stroom uitvalt door deze straling of dat vliegtuigapparatuur wordt gestoord. Wat voor effect heeft die staling op het weer en op ons? Ik zou heel graag een keer genieten van het noorderlicht dat door deze stormen spectaculair mooi kan zijn.

Ik weet verder niet zo goed meer wat ik schrijven moet. Met Cindy en ik gaat het goed. Het was leuk om even kort in Oostkamp te zijn en Meter in haar nieuwe huis een bezoekje te brengen. We dronken rozenblaadjesthee.

Kapitein Bartje

  • 29 Augustus 2006 - 23:15

    Bas:

    Dank voor je meevoelen!

    Bas.

  • 02 September 2006 - 19:27

    Rita:

    en nu ik weer even lees en je volg.., kan ik je melden dat je wedervaren op mijn argart-site komt!
    hier leid ik momenteel ook een nogal turbulent leven, hahaha...

    hasta la vista, rita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kapitein Bartje

Oorspronkelijk heb ik de boot gekocht om in Nederland waar ik heb gestudeerd en gewerkt te wonen. De hallucinante prijzen van vastgoed en omdat het niet aan een plaats gebonden zijn speelden mee bij de beslissing. Ik wil ook het maximum uit mijn leven halen en ga ervan uit dat een dosis avontuur het leven intenser maakt en de kansen voor persoonlijke ontwikkeling vergroot. Het meest doorslaggevende was het bruisende gevoel dat ik had als ik me op de boot concentreerde. Deze reis is eigenlijk het vervolg op verscheidene exerimenten waarbij ik onderzoek of het mogelijk is volledig te vertrouwen en te navigeren op intuitie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 62007

Voorgaande reizen:

28 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: