Haal opgelucht adem... - Reisverslag uit Brussel, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu Haal opgelucht adem... - Reisverslag uit Brussel, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu

Haal opgelucht adem...

Door: Kapitein Bartje

Blijf op de hoogte en volg Kapitein Bartje

16 September 2006 | België, Brussel

Iedere dag patroulleert er minstens één keer een politieboot en zo'n flashy gele boot van Rijkswaterstaat voorbij tot het eind van de voorhaven. Als ik ze zie steek ik mijn hand in de lucht en groeten de heren vriendelijk terug. Eergisteren vroegen ze voor de eerste keer of ik toestemming om daar zo tegen binnenvaartschepen te liggen met TOM. De ligplaatsen buiten de jachthavens zijn bestemd voor de beroepsvaart. Ik lig op 10 meter van een jachthaven, heb elektriciteit door een automaat met muntjes, heb een waterboot in de buurt waar ik al twee keer van gebruik heb gemaakt en betaal geen 18 euro per dag zoals gebruikelijk in een niet al te luxe jachthaven. Nu ik uit mijn crisis aan het komen ben besef ik dat ik het allemaal nog zo slecht niet heb hier in Terneuzen. Het voordeel van hier zo afgezonderd te zijn van de rest van de wereld is dat ik lekker mijn gang kan gaan en aan TOM kan verder werken. Van de havendienst heb ik toestemming tot eind september hier te blijven. Er belde wel een schipper die niet tevreden was en graag op mijn plekje zou willen liggen. Ik heb begripsvol geluisterd en ga mijn best doen binnenkort een ander plekje te vinden.

Het lijkt alsof we op een maand tijd de cyclus van een jaar zijn doorgegaan. Herfstwind, winsterse hagel en nu een voorzichtig voorjaarszonnetje. De zomer licht nog voor ons, helaas ook een versnelde.

Zaterdag 11 september speel was ik terug gnoom in Berchem tijdens de braderij Berchem Bruist. Als je http://www.ocreaties.com/nl/speellijst/index.htm
in je adresbalk kopieert kan je een mini filmpje zien van onze voorstelling.
Zondag 12 september speelden Lydia en ik terug Piccolo in Geertruidenberg in NL. Voor mij was het even alles geven want mijn energiepeil bereikte zijn laagtepunt de volgende dag. Nu ben ik in Gent een weekje bij mijn allerliefste gebleven en ben ik weer helemaal bijgekomen.

In Mortsel bij Antwerpen ben ik bij een homeopathisch arts geweest: Dr Tersago. Het duurt vaak maanden vooraleer je bij hem een afspraak kunt maken maar ik kon in de plaats van mijn vriendin Cindy. Hij werk op basis van een foto en je geboortehoroscoop. Als je bij hem komt vertelt hij je to the point waar de kern van het probleem in zit. Hij kiest voor een geleidelijke weg van behandelen omdat hij niet kan voorspellen hoe mijn lichaam op de energetische en fytotherapeutische (kruiden) prikkels reageert. Hij straalt iets uit waarbij ik me bijzonder op mijn gemak ging voelen. Mijn klachten, eczeem en concentratieproblemen vielen totaal op zijn plek. Ze zouden volgens hem latent al aanwezig zijn geweest bij mijn geboorte. Enkele overzettingen van enzymen zouden in de lever buitengewoon traag verlopen. Volgens hem is het op lange termijn op te lossen.

Ben in Terneuzen aangekomen en heb een ijsje gegeten als avondeten. Morgen begin ik de TOM aan de buitenkant te schuren. Ik heb er weer zin in om ervoor te gaan. Jij ook?

Bartje

  • 26 September 2006 - 09:03

    Nick:

    hoi Bart!

    Hier Nick Uit oostende.
    als je nog eens een tijdelijke crew zoekt laat dan iets weten. Een musikale compadré en mezelf zien dit zeker eens zitten.
    peace Nick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kapitein Bartje

Oorspronkelijk heb ik de boot gekocht om in Nederland waar ik heb gestudeerd en gewerkt te wonen. De hallucinante prijzen van vastgoed en omdat het niet aan een plaats gebonden zijn speelden mee bij de beslissing. Ik wil ook het maximum uit mijn leven halen en ga ervan uit dat een dosis avontuur het leven intenser maakt en de kansen voor persoonlijke ontwikkeling vergroot. Het meest doorslaggevende was het bruisende gevoel dat ik had als ik me op de boot concentreerde. Deze reis is eigenlijk het vervolg op verscheidene exerimenten waarbij ik onderzoek of het mogelijk is volledig te vertrouwen en te navigeren op intuitie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 2614
Totaal aantal bezoekers 62013

Voorgaande reizen:

28 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: