Amalgaam er uit! - Reisverslag uit Brussel, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu Amalgaam er uit! - Reisverslag uit Brussel, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu

Amalgaam er uit!

Door: Kapitein Bartje

Blijf op de hoogte en volg Kapitein Bartje

15 Maart 2007 | België, Brussel

Sinds Tom in Evergem is voel ik dat ik vaker uit de stad wil zijn. Het is veel makkelijker om mijn eigen ritme te vinden en tot mezelf te komen bijten de stad. Gelukkig denkt mijn vriendin cindy er ook zo over. Helaas moeten we binnenkort weer vertrekken omdat we niet langer welkom zijn in de Gentse waterwegen. De vergunning is inmiddels aangevraagd en er is een wachtlijst van 17 boten om vaste plaats toegewezen te krijgen. De alternatieven zijn ofwel een jachthaven ofwel buiten de Gentse waterwegen een plek zoeken. Ik heb met een amtenaar rond te tafel gezeten en krijg nog even tijd om in Gent reparaties te laten uitvoeren. Ik zou mijn twee dwarse schroeven graag gerepareerd hebben vooralleer we sluizen gaan doen of kleinere wateren. Het lijkt dus dat er enorme druk is maar ik vervaar het meer als een stimulans om in beweging te komen en België te verkennen. Ik heb een vergunning voor een jaar gekocht om in België van de sluizen en Bruggen gebruik te maken. Dat betekend dat ik dit jaar dus niet naar Nederland ga varen.

Cindy en ik zijn onze gezondheidsproblemen aan het aanpakken. We zijn zo overduidelijk 2 HSP's, hoog sensitieve persoonlijkheden. We zijn zo veeleisend voor onzelf en hebben hoge idealen. We hebben allebei ooit een diep verlangen geuit om zuiver te zijn. Het lijkt er ster op dat ons lichaam problemen ontwikkeld die ons dwingen steeds zuiverder te leven. Het is voor ons fustrerend als wij mensen zien die doen en eten wat ze willen en daar geen last van hebben. Ons lichaam lijkt alleen maar gevoeliger te worden en accepteerd heel veel dingen niet meer. We zijn nu beiden op een glutenvrij dieet, gebruiken beperkt melkproducten en eten nauwelijks vlees. We houden ons recht met de gedachte dat gevoelig zijn ook veel kan en zal opleveren. We kouden enorm van lekker eten. Gaan we ons een keertje te buiten dan is het boeten en voelens we ons niet goed. Ik heb nu fase 2 van de sanering van Amalgaam uit mijn gebid achter de rug. Twee jaar geleden zijn alle bovenste vullingen laten vervangen en vorige maand vier tanden op een rij zonder verdoving. Ik heb een heel sterk vermoeden dat er een link is tussen overgevoeligheid van de darmen, immuniteitproblemen en amalgaam. Cindy is naar een gezondheidscentrum geweest in Rozendaal en heeft supplementen meegekregen om zware metalen uit haar lichaam te werken. Tandartsen van de oude stempel werken het liefst met amalgaam omdat het op een goede manier inbrengen van een monomeer (beter dan composiet) moeilijker is. Bioenergetische tandartsen zijn gespecialiseerd in het verwijderen van amalgaam en het plaatsen van vullingen die niet zo ondermijnend zijn. Ik ben benieuwd of we gaan kunnen ervaren of onze veronderstellingen kloppen.

Zo. Tot hier het verslag. Geniet van het mooie weer en van alle mooie dingen!

Kapitein Bartje

• 17 April 2007 - 10:06

Johan:

Dag Bart en Cindy !

Zijn de opnames een beetje gelukt ?

hartelijke groet,

Johan

• 17 April 2007 - 10:19

Johan:

Dag Bart en Cindy !

Zijn de opnames een beetje gelukt ?

hartelijke groet,

Johan

Kapitein Bartje

Oorspronkelijk heb ik de boot gekocht om in Nederland waar ik heb gestudeerd en gewerkt te wonen. De hallucinante prijzen van vastgoed en omdat het niet aan een plaats gebonden zijn speelden mee bij de beslissing. Ik wil ook het maximum uit mijn leven halen en ga ervan uit dat een dosis avontuur het leven intenser maakt en de kansen voor persoonlijke ontwikkeling vergroot. Het meest doorslaggevende was het bruisende gevoel dat ik had als ik me op de boot concentreerde. Deze reis is eigenlijk het vervolg op verscheidene exerimenten waarbij ik onderzoek of het mogelijk is volledig te vertrouwen en te navigeren op intuitie.

Totaal aantal bezoekers 61998