Rerum novarum - Nieuwe Tijd - Reisverslag uit Brussel, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu Rerum novarum - Nieuwe Tijd - Reisverslag uit Brussel, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu

Rerum novarum - Nieuwe Tijd

Door: Kapitein Bartje

Blijf op de hoogte en volg Kapitein Bartje

04 Juli 2007 | België, Brussel

Gisteren was ik op de boot glutenvrije pannekoeken aan het bakken met gesmolten kaas ertussen toen het volgende woord in mijn hoofd terrecht kwam: Rerum Novarum! Het klonk als een bel en het eiste zoveel aandacht op dat ik een vriend die diaken gewijd is een berichtje stuurde of hij wist wat het betekende. Wij spraken elkaar er even later uitvoerig over via de telefoon. Het is een feestdag van de Christelijke arbeidersbeweging sinds een pauselijke brief midden 19e eeuw waardoor de arbeiders geleidelijk meer rechten kregen. Voor deed vooral de letterlijke vertaling van het woord iets: Nieuwe Tijd. Nu het precies een jaar en drie dagen geleden is dat Cindy en ik ekaar leerden kennen breekt een nieuwe tijd aan voor ons. Ik ben intens aan het werk geweest gisteren aan TOM en ben daarnaast ook intens aan het genieten geweest met Cindy in de sauna. Enkele dagen geleden zag ik een plasje water onder de generatormotor liggen. Ik heb direct mij garagist opgebeld maar toen ie gisteren niet kon komen en mijn emoties bedaard waren kon ik de oorzaak zelf vinden en fixen. De veiligheids-temperatuurcontact dat we erin hebben gezet heb ik met betere silicone vastgezet. Daarnaast ben ik informatie gaan inwinnen wat te doen met een ketting van de boegschroef die zijn grip op het tandwiel verliest. In de plaats van vernieuwen heb ik de motor iets opgetrokken waardoor er minder speling op de ketting komt. TOM is helemaal klaa. Nu wachten we nog juist op beter weer en extra bemanning en we kunnen vertrekken. Na de sauna hebben we ons door intuïtie laten leiden en kwamen we in een restaurant waar ik ribbetjes heb gegeten. Als vegetarier is me dit bijzonder goed bevallen. Het is verrijkend om rematig iets totaal nieuw te doen maar dan wel als het klopt voor vanuit je hartsgevoel.
We zijn op zoek naar een huisje dat mijn ouders voor ons zouden willen kopen om aan hen te kunnen huren. We zoeken iets rond gent dichtbij natuur. Wij willen graag een charmant huisje dat in harmonie staat met z'n omgeving. We krijgen het precies van nieuwbouw woningen waar alles zo recht en afgemeten is. Hoe meer huizen ik zie, hoe meer ik wonen op een boot waardeer. Samenwonen op een boot lijkt me voor ons dan niet evident, liever elk zijn eigen woning behouden. Ik ben gelukkig dat we steeds beter voeling te krijgen met wat we willen. Vorig jaar was alles ijl en nu zetten we steeds duidelijker richting uit.

Veel groeten van ons...

  • 20 Juli 2007 - 18:08

    Bas:

    Zijn jullie alweer 1 jaar samen? Gôh, wat gaat die tijd tot toch weer snel.... Gefeliciteerd in ieder geval!

    P.S. 'Rerum novarum' betekent letterlijk:
    van/ over nieuwe 'dingen' of beter gezegd ontwikkelingen. Het is de pauselijke encycliek dat een basis heeft gelegd voor de katholieke sociale leer, waarin wordt opgekomen voor arbeiders e.a. en wordt gewaarschuwd tegen ongeremd kapitalisme.

    Tot zover even.

    Warme groet,
    Bas.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kapitein Bartje

Oorspronkelijk heb ik de boot gekocht om in Nederland waar ik heb gestudeerd en gewerkt te wonen. De hallucinante prijzen van vastgoed en omdat het niet aan een plaats gebonden zijn speelden mee bij de beslissing. Ik wil ook het maximum uit mijn leven halen en ga ervan uit dat een dosis avontuur het leven intenser maakt en de kansen voor persoonlijke ontwikkeling vergroot. Het meest doorslaggevende was het bruisende gevoel dat ik had als ik me op de boot concentreerde. Deze reis is eigenlijk het vervolg op verscheidene exerimenten waarbij ik onderzoek of het mogelijk is volledig te vertrouwen en te navigeren op intuitie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 62015

Voorgaande reizen:

28 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: