Fiets vanuit het niets! - Reisverslag uit Bossuit, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu Fiets vanuit het niets! - Reisverslag uit Bossuit, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu

Fiets vanuit het niets!

Door: Kapitein Bartje

Blijf op de hoogte en volg Kapitein Bartje

10 December 2007 | België, Bossuit

Gisterenavond kreeg ik deze SMS-bericht van een onbekende afzender. "Hé Bart keb e fiets vr je gevonden..cu 2morrow ps denk a die film w". Ik heb gelijk gebeld om te weten vanwaar het bericht kwam en ik kreeg een onbekende man aan de lijn die het bericht naar een andere Bart had willen doorsturen. Hoe kwam ik in zijn telefoonboek van zijn gsm terecht? Toen we het telefoongesprek gingen afsluiten zei ik. "O ja,trouwens, eigenlijk kan ik een fiets heel goed gebruiken." De onbekende moest lachen en we besloten iets af te spreken in de loop van de week. Het voorval bleef me bezig houden en een half uur later belde ik terug om te zeggen dat ik het een erg toevallig vond allemaal. Ik was toch wel heel niewsgierig geworden en vroeg of het mogelijk was om diezelfde avond nog af te spreken. Alhoewel het erg veel regende spraken we af en met veel moeite kreeg ik Cindy mee naar de blind date. Tot elkaars verbazing hadden we elkaar nog nooit tevoren ontmoet. We kregen er een glaasje versgeperst bio-appelsap te drinken en we bleken heel veel interesses gemeen te hebben: Zelfvoorziening, bio-landbouw, natuur,... Toen hij vertelde over zijn opleiding biodynmische landbouw in Berchem ging er bij mij een belletje rinkelen en moest ik denken aan een vriend die daar ook op school zat. Hij had van hem mijn telefoonnummer gekregen. Ik kon mijn oren niet geloven dat ik van hem de fiets gewoon naar huis kon meenemen omdat hij er in de weg stond. We spraken af dat hij altijd beroep op me kon doen als hij een electricien of een massage nodig had. Het regende nog steeds heel veel toen we naar huis gingen maar het deerde me niet om doorweekt te zijn want ik had eindelijk een fiets en we zouden nog gezellig een filmpje kijken.

  • 10 December 2007 - 12:32

    Bas:

    Wouw, wat een verhaal! Dit is nog eens syncrhoniciteit!
    warme groet,
    Bas.

  • 10 December 2007 - 12:59

    Rita:

    mooi toch, eh!
    dngen des levens ;-)

    hug van rita


  • 10 December 2007 - 22:50

    Wim:

    Mooi verhaal !
    Toeval valt je toe.
    Liefs, knuffel en kruisje,
    Wim

  • 11 December 2007 - 10:23

    Wim:


    een mooi voorbeeld van de brug tussen geest en materie, dan nog op een miezerige zondagavond. Bedankt bart en cindy voor die fijne ontmoeting!

  • 29 December 2007 - 17:38

    Bart :

    Hoi Bart,
    net je site (terug)gevonden en dit verhaal gelezen. Erg mooie ervaring, iets om te koesteren (en om daarna weer gelijkaardige ervaringen te creëeren).
    Groetjes van de Bart voor de Bib :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kapitein Bartje

Oorspronkelijk heb ik de boot gekocht om in Nederland waar ik heb gestudeerd en gewerkt te wonen. De hallucinante prijzen van vastgoed en omdat het niet aan een plaats gebonden zijn speelden mee bij de beslissing. Ik wil ook het maximum uit mijn leven halen en ga ervan uit dat een dosis avontuur het leven intenser maakt en de kansen voor persoonlijke ontwikkeling vergroot. Het meest doorslaggevende was het bruisende gevoel dat ik had als ik me op de boot concentreerde. Deze reis is eigenlijk het vervolg op verscheidene exerimenten waarbij ik onderzoek of het mogelijk is volledig te vertrouwen en te navigeren op intuitie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 61995

Voorgaande reizen:

28 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: