Zijn of niet zijn... - Reisverslag uit Brussel, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu Zijn of niet zijn... - Reisverslag uit Brussel, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu

Zijn of niet zijn...

Door: Kapitein Bartje

Blijf op de hoogte en volg Kapitein Bartje

22 November 2006 | België, Brussel

Vier weken geleden was heb ik (met hulp van Cindy) 2 dagen zitten schuren aan mijn achterdek dat begon te roesten. Ik heb toen de eerste laag tweekomponentenverf aangebracht van in totaal 7 lagen. Het was een hele shock te ervaren hoe moeilijk schilderwerken wel zijn. Ik heb een tent gebouwd en als de ondergrond tot op het bot vlak geschuurd was heb ik de eerste laag tweekomponentenverf aangebracht. Dit laagje koste al 100 euro zonder de huur van de machine en materiaal. De eerste dag dat het droog en mooi weer was ging ik naar de winkel om verf bij te halen. Ik explodeerde zowat toen die verf niet meer in stock was en de leverbaarheid onzeker was. Ik heb verder zitten zoeken maar overal was die grondverf uitgeput. Ik zie nu al lichtjes de roest er terug door komen. Gelukkig kan ik het allemaal wat van me af schuiven. Enkele dagen later kreeg ik een exzeemuitbarsting. Mijn bijnieren waren verzwakt na de intense stress die ik had ervaren. Ik heb weer iets te lang gewacht met ingrijpen. Gelukkig was het nemen van zwarte bes (ribus Nigrum) voldoende om de bijnieren aan te sterken en zo de viscieuse cirkel van ontsteking en jeuk te doorbreken. Mijn arts was natuurlijk net op vakantie.
Twee weken terug ging de circulatiepomp van de centrale verwarming stuk. De reden is bekend maar ik zat toch te denken over wat dit kon betekenen met betrekking tot mijn eigen lichaam. Ik voelde me verkrampt, was er misschien iets met mijn circulatie, bloed of lymfe of energetisch? Toen ik hoorde dat joggen 's morgens de bijnieren beter doet werken heb ik het maar weer ingevoerd. Ik ben nu iedere ochtend 20 -30 min aan het joggen en het doet me wijs veel deugd. Met mijn exzeem gaat het beter en ik voel me ook beter. Het liefst van alles wil ik me kunnen richten op projecten, kunnen werken, me dienstbaar voelen. Traag maar gestaag ben ik bezig met mijn website te ontwerpen zodat mensen me kunnen vinden. Er openen zich kansen en samenwerkingen in Gent op het vlak van muziek. Laten we iedere dag kleine stapjes ondernemen onze dromen waar te maken. Ik besefte vandaag dat heel veel van waar ik van heb gedroomd waar is geworden. Het is wel belangrijk om geconcentreerd te blijven, tot je het hebt bereikt. Het belangrijkste is wel om te zijn en niet wat we doen. Wel is het precies wel belangrijk om te voelen dat je dienstbaar kan zijn, dat geeft het leven zin. Genoeg nu. Het was even moeilijk om het één en ander op te schrijven. Ik zou liever succesverhalen schrijven. Langs de ene kant lijkt het dat ik maar wat zit aan te modderen. Aan de andere blijven we ook niet stil zitten. Wat die circulatiepomp betre: Die vervang ik door een ultra energie zuinige pomp (grundfos alpha pro)die maar 7Watt verbruikt ipv de slordige 78W van de oude. Mensen staan er niet bij stil dat zo'n domme pomp op jaarbasis veel verbruikt. Aan boord is zo'n zuinige geen overdreven luxe. Nu nog een goede broodwinning, het gevoel voor en met anderen leker bezig te kunnen zijn!

  • 23 November 2006 - 01:21

    Rita:

    visualiseer ze, bartje...:-)

  • 14 December 2006 - 20:15

    Inge:

    je bedoelt op het einde toch : het gevoel voor en met anderen lekker gek bezig te kunnen zijn ?

  • 14 December 2006 - 21:11

    Kapitien Bartje:

    Als je met 'lekker gek' bedoeld creatief, speels, ongeremd, spontaan, doelgericht dan hebben we over hezelfde Inge. Zin om mee te doen? Ken ik je eigenlijk al? Helaas kan ik je niet rechtstreeks terug schrijven. Wel via waverecycler@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kapitein Bartje

Oorspronkelijk heb ik de boot gekocht om in Nederland waar ik heb gestudeerd en gewerkt te wonen. De hallucinante prijzen van vastgoed en omdat het niet aan een plaats gebonden zijn speelden mee bij de beslissing. Ik wil ook het maximum uit mijn leven halen en ga ervan uit dat een dosis avontuur het leven intenser maakt en de kansen voor persoonlijke ontwikkeling vergroot. Het meest doorslaggevende was het bruisende gevoel dat ik had als ik me op de boot concentreerde. Deze reis is eigenlijk het vervolg op verscheidene exerimenten waarbij ik onderzoek of het mogelijk is volledig te vertrouwen en te navigeren op intuitie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 62005

Voorgaande reizen:

28 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: