Valentijn - Reisverslag uit Evergem, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu Valentijn - Reisverslag uit Evergem, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu

Valentijn

Door: Kapitein Bartje

Blijf op de hoogte en volg Kapitein Bartje

13 Februari 2007 | België, Evergem

Dit is mijn derde week dat ik in de bediening sta van vegetarisch restaurant De Panda. Dinsdag en woensdagavond dansen Cindy en ik tango en op zondagen reserveren we voor een uitstap of een repetitie van Eventyr, de eerste avondvullende voorstelling van O-creaties.

Vorige week hebben we (vier matrozen en een kapitein) TOM verplaatst naar Evergem. Ik had een brief ontvangen dat TOM niet langer welkom was in Gent. In Evergem konden we eindelijk water tanken. Het werd al snel donker en de temperatuur buiten hing rond het vriespunt. We hebben Toen Tom vlakbij de grote sluis achter gelaten, vlakbij een jachthaventje zodat hij zich niet eenzaam hoefde te voelen. Tot onze verbazing kregen we de dagen erna geen bericht op te moeten hoepelen, doch hebben we Tom in een haven voor beroepsvaart, naast twee woonboten gelegd. Van daaruit is het maar 1,5 i.p.v. 3 km wandelen vanaf de tramhalte in Evergem. De touwen waren nog niet vast of er kwam een man uit een woonark die alles probeerde om ons er weer weg te krijgen. Hij had wel gelijk dat het water er af en toe flink kan klotsen. Eventueel kunnen we tegen een ander schip aan liggen dat van mijn vorige buurman aan de wiedauwkaai was. Het is die buurman die me aan een hele goede garagist geholpen heeft die in vier bezoeken de motor van mijn generator weer tiptop in orde heeft gekregen. We hebben dus terug elektriciteit aan boord. Eergisteren heb ik een temperatuurcontact aangesloten dat oververhitting van de motor moet voorkomen. Gisteren heb ik ook een nieuwe scheepsradio ofwel marifoon aangesloten. Hiermee kunnen we met havens, sluizen en bruggen en andere boten in contact staan. Ik ben heel gelukkig om na mijn werk de stad te kunnen verlaten en het afgelegen plekje op te zoeken waar TOM ligt. Er is wel veel industrie maar je heb er echt wel het gevoel van ruimte. In de stad voel ik me snel opgejaagd en opgesloten. Ik ga nu nog een beetje genieten van het vrije moment. Graag zou ik nog iets willen verzinnen om mijn liefje morgen mee te verrassen want dan is het valentijn. Vroeger vond ik het onzin en commercieel maar nu vind ik het een toffe gelegenheid voor een leuke attentie. Heb jij iets gedaan of gekregen met valentijn?

Ahoi

Kapitein Bartje

  • 14 Februari 2007 - 12:51

    Jeroen:

    hei bartje! happy valentine!+ goed om horen dat je weer op je boot meer kan zijn! he zal je zekers deugd doen !
    tot later!
    jeroen ( redangelleo deinze)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kapitein Bartje

Oorspronkelijk heb ik de boot gekocht om in Nederland waar ik heb gestudeerd en gewerkt te wonen. De hallucinante prijzen van vastgoed en omdat het niet aan een plaats gebonden zijn speelden mee bij de beslissing. Ik wil ook het maximum uit mijn leven halen en ga ervan uit dat een dosis avontuur het leven intenser maakt en de kansen voor persoonlijke ontwikkeling vergroot. Het meest doorslaggevende was het bruisende gevoel dat ik had als ik me op de boot concentreerde. Deze reis is eigenlijk het vervolg op verscheidene exerimenten waarbij ik onderzoek of het mogelijk is volledig te vertrouwen en te navigeren op intuitie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 62001

Voorgaande reizen:

28 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: