metamorfose - Reisverslag uit Oudenaarde, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu metamorfose - Reisverslag uit Oudenaarde, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu

metamorfose

Door: Kapitein Bartje

Blijf op de hoogte en volg Kapitein Bartje

09 November 2007 | België, Oudenaarde

Er is lang niets meer gepost geweest op deze site. Het was een critieke tijd en er is ongelooflijk veel in beweging. Het voelt alsof ik naar een ander level ga in een computerspel en ik een paar onverwachte bonussen ben tegengekomen.
Ik zit ook geheel anders in mijn vel, letterlijk, want het heeft te maken dat ik ervoor gekozen heb om geen slachtoffer meer te zijn van chronische dermatitis (constitutioneel eczeem). Nu gezien snap ik niet dat ik en ook mijn partner met mij het zolang hebben kunnen uithouden. In de zomer ging zo slecht met mijn gezondheid dat ik er als het ware bij neerviel. Ik was me altijd aan het focussen op mijn overgevoelige darmen maar nu ik uiteindelijk mijn huid met behulp zelfgemaakte van cortizonezalf onder controle heb gekregen worden mijn darmpjes vanzelf rustiger. Na kijkoperatie in de maag, duodenum en dunne en dikke darm bleek er niets zichtbaars verkeerd te zijn. Helaas hebben ze ook mijn glutenintollerantie niet kunnen contstateren omdat ik al jaren uit mezelf glutenvrij eet. Zonder diagnose krijg ik geen 20 euro per maand van de ziekenkas om glutenvrije voeding te kopen. Een diagnose kan ik krijgen door 2 weken gluten (eiwit van granen) te eten om mijn darmvlokken te beschadigen. Omdat ik de laatste tijd een enorme kracht in me ervaar om beter te worden zie ik af van dit provocatiedieet. Toen ik dus alle onderzoeken achter de rug had die je maar kan doen ben ik me meer op mijn huid gaan concentreren. Ik ben bij 2 specialisten geweest. In het UZ in Gent ben ik bij prof Lambert tranen van ontroering gelaten toen ik hoorde dat ze voor chronische eczeempatiënten een progamma hebben ontwikkeld met mindfulness meditatie, yoga en informatie en sport. Ik kan daar volgend jaar aan deelnemen maar wacht niet zo lang om zelf al te doen wat ik kan. Het was ontroerend dat ik, vanuit mijn alternatieve visie mij overgaf aan de klassieke geneeskunde en dat de klassieke geneeskunde stappen neemt om de problematiek op een holischtischer manier aan te pakken. Ik heb nu zelf zalf gemaakt van jojobaolie, macadamiaolie, caritéboter, bijenwas en calendulawater met en zonder cortizone. Mijn huis is op heel korte tijd enorm op vooruit gegaan en ik heb maar weinig cortizonezalf nodig om die onder controle te krijgen. Voor mij hoeft het niet helemaal weg te gaan maar het moet controleerbaar zijn. Doordat mijn huid nu veel minder droog is kan ik al 2 dagen de anti-histaminica (jeukstillers) achterwege laten en kunnen we weer slapen. Ik heb ook veel minder slaap nodig en ben veel fitter. Nu zoek ik nog een manier om meer aan sport te doen, ik denk om te beginnen badminton.

Momenteel ben ik intensief bezig met mijn lerarenopleiding aan www.east-foundation.org Dit is zooo interessant en bied heel eenvoudige middelen om evenwichtiger en krachtiger in het leven te staan. Om te gaan met weerstanden. Concrete en werkelijk duurzame oplossingen naar een betere aarde, een mens die evolueerd van leven in afgescheidheid naar verbondeheid. Volgende keer meer daarover...

• 09 November 2007 - 20:49

Rita:

hey bartje, ja.. lang niets meer van me laten horen.., maar ik leef een heel ander leven en voel me echt lekker in antwerpen!-smile-
    ben heel intensief bezig en krijg een vorming rond mensen integreren in het antwerpse,als vrijwilliger.
    ga wellicht ook voorlezen voor allochtone kinderen en groepjes vrouwen begeleiden, anderstaligen.
    ga eveneens schrijven en vertalen nu voor amnesty international.

doe taichi, dans(op wereldmuziek; eerst met een blinddoek op, etc) en yoga, maar ben nog niet aan piano en schilderen toe..
    wel 'n russische cursus!

als het even goedzit( selectie!) ga ik in de zomer van 2008 in een inleefreis naar india toe!(3 weken)
    en... ik word moeke!; onze dochter verwacht een kindje tegen eind juni :-)

ben nu alleen, maar gelukkig! en wat de eczema betreft, je weet dat ik ook erg sukkelde.. die is bijna opgeklaard..

is wel bijzonder die begeleiding van jou daarrond, he!
    mij werd meditatie toch ook ten stelligste aangeraden in argentinie, hoor!
    het is vooral "rust" in je systeem brengen, denk ik.

veel geluk bartje! het ga je goed!

carinos de Rita

Kapitein Bartje

Oorspronkelijk heb ik de boot gekocht om in Nederland waar ik heb gestudeerd en gewerkt te wonen. De hallucinante prijzen van vastgoed en omdat het niet aan een plaats gebonden zijn speelden mee bij de beslissing. Ik wil ook het maximum uit mijn leven halen en ga ervan uit dat een dosis avontuur het leven intenser maakt en de kansen voor persoonlijke ontwikkeling vergroot. Het meest doorslaggevende was het bruisende gevoel dat ik had als ik me op de boot concentreerde. Deze reis is eigenlijk het vervolg op verscheidene exerimenten waarbij ik onderzoek of het mogelijk is volledig te vertrouwen en te navigeren op intuitie.

Totaal aantal bezoekers 62044