sterker dan ooit - Reisverslag uit Doornik, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu sterker dan ooit - Reisverslag uit Doornik, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu

sterker dan ooit

Door: Kapitein Bartje

Blijf op de hoogte en volg Kapitein Bartje

14 Januari 2008 | België, Doornik

Rond de jaarwisseling verbleven we op de boot in Bossuit. Het was zalig om ons wat terug te kunnen trekken van de gebruikelijke koopjesdrukte. We hadden de eer enkele conservatoriumstudenten te ontvangen om de muziek van een verjaardagsdiner voor te bereiden. Overdag verkenden we de omgeving met de fiets. Daarnaast deden wat lichaamswerk en genoten we van lekker eten en een filmpje. TOM, voornamelijk de generator aan boord vroeg veel aandacht. Bij het starten slierde een aandrijfriem door. Toen deze uiteindelijk vervangen was viel een wiel dat ie aandraaide er vanaf. Deze diendvoor de circulatie van het koelwater waardoor er door de stoom die ontstond een buis lostrilde. Nog steeds warmde de motor te snel op en nadat ik alle spanbandjes extra had aangespannen. Toen bleken er visjes in het koelwaterfilter te zitten die met hun schubben het filter deed verstoppen. Enfin ik heb dus enige uren in de machinekamer doorgebracht hopend dat er voldoende elektriciteit over was om voldoende licht te maken om de klus te klaren. Wij helemaal gelukkig dat we 10 km verder in Kooiegem een Legerstock vonden die open was waar we spanbandjes konden vinden van goede kwaliteit. Op de terugweg hebben we in de sluis van Spiere uitvoerig informatie gevraagd over varen in Walonie. Er was geen kat die vaarde 31 december dus bleven we nog lang kletsen en merkten we op dat de franstalige mensen echt een andere mentaliteit hebben en veel meer open staan voor contact en een babbeltje. Toen we terugkwamen bleek de centrale verwarming het niet meer te doen. We waren vastbesloten om aan boord te blijven met enkel elektrische verwarming als de generator draait. Met een telefoontje naar mijn Oom, de vorige eigenaar van de boot was het snel opgelost want er bleek een geheim knopje te zijn voor dergelijke gevallen.
Op nieuwjaarsdag kwamen we verkleund van de koude terug van een lange fietstocht langs de schelde. Cindy wilde perse naar Doornik fietsen maar we zijn maar in de helft geraakt, tot Pecq. Op 2 januari hebben we met ons tweetjes de voorraad water aangevuld en zijn naar Doornik gevaren. Doornik is een indrukwekkende stad, echt interessant. Ik hoopte dat we er langer zouden kunnen blijven maar ik kreeg net een telefoontje met een ambtenaar die ons uitzonderlijk nog enkele weken wil gunnen. Cindy en ik hebben wat gekibbeld over de stress die dit allemaal met ons meebrengt. Het zware gevoel in de buik is er gelukkig niet meer. We hebben de gewoonte te communiceren tot dit opgelost is. We hebben het nog nooit zo druk gehad er er trekt vanalles aan ons. Vanaf 4 januari ben ik aan de slag als kok in de Bioplanet. Het is heel intens werk met verschillende shiften: koken, saladebar en broodjesbar, afwassen, kassa en afwassen. Aan afwisseling dus geen gebrek deze keer. Je kan er voor 8-10euro heerlijk biologisch eten in een soort zelfbediening. Vroege uurtjes, late uurtjes en vooral heel veel prikkels. Mijn gezondheid zit echt in de lift want vroeger ging ik dit echt niet hebben aangekund. Ik ben superblij dat ik vandaag mijn blijheid kon bewaren terwijl ik moest kuisen. Morgen mag ik in de potten roeren en ga ik mij es goed uitleven met koken. De enige manier om het vol te houden is om goed voor mezelf te zorgen. Gisteren hebben we een 'Jupiter Inoniser' gekocht tweedehands. Dat is een toestel waarmee je drinkwater kan produceren van onnoemelijke kwaliteit. We kiezen er samen voor om een zo gezond mogelijke leefomgeving te creëren. Zuiver water en lucht door ionisatie zijn daarin basisvoorwaarden. CIndy is ook op zoek naar een voetbad dat dmv elektrolyse een ontgiftend effect zou hebben. Dit is niet bewezen maar we hebben het 1x gedaan en het voelde heel fijn en fris aan, zelfs enkele dagen erna nog. Het is al 10 jaar dat ik in de materie van waterfilters en luchtfilters duik en het één en ander begint op zijn plek te vallen. De britatank is echt passé. Je kan er meer over vinden op
Rond de jaarwisseling verbleven we op de boot in Bossuit. Het was zalig om ons wat terug te kunnen trekken van de gebruikelijke koopjesdrukte. We hadden de eer enkele conservatoriumstudenten te ontvangen om de muziek van een verjaardagsdinee voor te bereiden. Overdag verkenden we de omgeving met de fiets. Daarnaast deden wat lichaamswerk en genoten we van lekker eten en een filmpje. TOM, voornamelijk de generator aan boord vroeg veel aandacht. Bij het starten slierde een aandrijfriem door. Toen deze uiteindelijk vervangen was viel een wiel dat ie aandraaide er vanaf. Deze diend voor de circulatie van het koelwater waardoor er door de stoom die ontstond een buis lostrilde. Nog steeds warmde de motor te snel op en nadat ik alle spanbandjes extra had aangespannen. Toen bleken er visjes in het koelwaterfilter te zitten die met hun schubben het filter deed verstoppen. Enfin ik heb dus enige uren in de machinekamer doorgebracht hopend dat er voldoende elektriciteit over was om voldoende licht te maken om de klus te klaren. Wij helemaal gelukkig dat we 10 km verder in Kooiegem een Legerstock vonden die open was waar we spanbandjes konden vinden van goede kwaliteit. Op de terugweg hebben we in de sluis van Spiere uitvoerig informatie gevraagd over varen in Walonie. Er was geen kat die vaarde 31 december dus bleven we nog lang kletsen en merkten we op dat de franstalige mensen echt een andere mentaliteit hebben en veel meer open staan voor contact en een babbeltje. Toen we terugkwamen bleek de centrale verwarming het niet meer te doen. We waren vastbesloten om aan boord te blijven met enkel elektrische verwarming als de generator draaid. Met een telefoontje naar mijn Oom, de vorige eigenaar van de boot was het snel opgelost want er bleek een geheim knopje te zijn voor dergelijke gevallen.
Op niewjaarsdag kwamen we verkeund van de koude terug van een lange fietstocht langs de schelde. Cindy wilde persé naar Doornik fietsen maar we zijn emaar in de helft geraakt, tot Pecq. Op 2 januari hebben we met ons tweetjes de voorraad water aangevuld en zijn naar Doornik gevaren. Doornik is een indrukwekkende stad, echt interessant. Ik hoopte dat we er langer zouden kunnen blijven maar ik kreeg net een telefoontje met een amtenaar die ons uitzonderlijk nog enkele weken wil gunnen. Cindy en ik hebben wat gekibbel over de stress die dit allemaal met ons meebrengt. Het zware gevoel in de buik is er gelukkig niet meer. We hebben de gewoonte te communiceren tot dit opgelost is. We hebben het nog nooit zo druk gehad er er trekt vanalles aan ons. Vanaf 4 januari ben ik aan de slag als kok in de bioplannet. Het is heel intens werk met verschillende shiften: koken, saladebar en broodjesbar, afwassen, kassa en afwassen. Aan afwisseling dus geen gebrek deze keer. Je kan er voor 8-10euro heerlijk biologisch eten in een soort zelfbeniening. Vroege uurtjes, late uurtjes en vooral heel veel prikkels. Mijn gezondheid zit echt in de lift want vroeger ging ik dit echt niet hebben aangekund. Ik ben superblij dat ik vandaag mijn blijheid kon bewaren terwijl ik moest kuisen. Morgen mag ik in de potten roeren en ga ik mij es goed uitleven met koken. De enige manier om het vol te houden is om goed voor mezelf te zorgen. Gisteren hebben we een jupiter inoniser gekocht tweedehands. Dat is een toestel waarmee je drinkwater kan produceren van onnoemelijke kwaliteit. We kiezen er samen voor om een zo gezond mogelijke leefomgeving te creëren. Zuiver water en lucht door ionisatie zijn daarin basisvoorwaarden. CIndy is ook op zoek naar een voetbad dat dmv elektrolyse een ontgiftend effect zou hebben. Dit is niet bewezen maar we hebben het 1x gedaan en het voelde heel fijn en fris aan, zelfs enkele dagen erna nog. Het is al 10 jaar dat ik in de materie van waterfilters en luchtfilters duik en het één en ander begint op zijn plek te vallen. De britatank is echt passé. Je kan er meer over vinden op http://www.ionizers.org

Onze beste wensen enzo...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kapitein Bartje

Oorspronkelijk heb ik de boot gekocht om in Nederland waar ik heb gestudeerd en gewerkt te wonen. De hallucinante prijzen van vastgoed en omdat het niet aan een plaats gebonden zijn speelden mee bij de beslissing. Ik wil ook het maximum uit mijn leven halen en ga ervan uit dat een dosis avontuur het leven intenser maakt en de kansen voor persoonlijke ontwikkeling vergroot. Het meest doorslaggevende was het bruisende gevoel dat ik had als ik me op de boot concentreerde. Deze reis is eigenlijk het vervolg op verscheidene exerimenten waarbij ik onderzoek of het mogelijk is volledig te vertrouwen en te navigeren op intuitie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 62012

Voorgaande reizen:

28 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: