Valse start (23 april 2006) - Reisverslag uit Brussel, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu Valse start (23 april 2006) - Reisverslag uit Brussel, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu

Valse start (23 april 2006)

Door: Bartje

Blijf op de hoogte en volg Kapitein Bartje

07 Juni 2006 | België, Brussel

Ik vroeg me af wanneer de het beste moment is om te vertrekken met de boot. Ik pakte mijn agenda en kwam gevoelsmatig uit bij 23 mei 2006. Ik voelde me nog niet echt klaar om te vertrekken want er moest nog zoveel gebeuren. Brugge is best OK. Een vaste ligplaats met elektriciteit en wat er hebben is makkelijk. Toch voelde ik me getrokken. Ik stemde me zorgvuldig af op wat en wie ik nodig heb om te vertrekken. De mensen van O-creaties (www.ocreaties.be)waarmee ik samenwerk om bewonderenswaardig theater te maken wilden die 23e mei afspreken. Omdat ik die dag bemanning nodig had om te vertrekken nodigde ik ze uit om mee te varen. Niemand van hun had vaarervaring en ik heb ooit es achter het stuur gestaan. Toch voelt varen voor mij heel vanzelfsprekend. Als kind tekende ik bootjes. Ik voelde dat ik beter mensen aan boord kon hebben metwie het goed klikt en die het zien zitten dan mensen met ervaring die angst hebben of op mijn vingers staan te kijken en zeggen hoe ik het moet doen. We zijn nog net voor vertrek om een waterwegenvignet gegaan en toen we wilden starten bleken de acu's leeg. Mijn ouders waren aanwezig op het moment van vertrek, hoorden van mijn onervaren crew en creëerden zoveel spanning uit goed bedoelde bezorgdheid dat ik uiteidelijk ben gezwicht onder de druk en niet ben vertrokken. Ik voelde me nadien beetgenomen en ben overtuigd dat we hadden kunnen vertrekken. Ik heb toen gezworen dat ik mijn hogere leiding altijd trouw zou blijven. Met je verstand kan je nooit alles overzien, je intuïtie is een feilloos navigatiemiddel. Het is niet de waarheid wat je ervaart, maar het klopt altijd. Je ervaart door je intuïtie precies wat je nodig hebt. Belangtijk is hoe je je vraag formuleert, daar hangt de reactie van af. Stel alle opties die je hebt voor plus een open optie. Ervaar je ademhaling, hartslag, of je maaggebied open of dicht gaat, de trillingsfrequentie van je zenuwstelsel bij elke optie. Ik ben overtuigd dat iedereen dit kan! Dank lieve ouders dat jullie me hebben laten ervaren dat ik niet goed voorbereid was. Dank je lieve Crew van dat jullie hebben laten blijken dat jullie vertrouwen hebben in mij!

Kapitein Bartje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kapitein Bartje

Oorspronkelijk heb ik de boot gekocht om in Nederland waar ik heb gestudeerd en gewerkt te wonen. De hallucinante prijzen van vastgoed en omdat het niet aan een plaats gebonden zijn speelden mee bij de beslissing. Ik wil ook het maximum uit mijn leven halen en ga ervan uit dat een dosis avontuur het leven intenser maakt en de kansen voor persoonlijke ontwikkeling vergroot. Het meest doorslaggevende was het bruisende gevoel dat ik had als ik me op de boot concentreerde. Deze reis is eigenlijk het vervolg op verscheidene exerimenten waarbij ik onderzoek of het mogelijk is volledig te vertrouwen en te navigeren op intuitie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 62076

Voorgaande reizen:

28 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: