Overstromen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu Overstromen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu

Overstromen

Door: Kapitein Bartje

Blijf op de hoogte en volg Kapitein Bartje

25 Juni 2006 | Nederland, Amsterdam

Het was de tweede ochtend dat ik voor een afspraak vroeg op wou staan maar door mijn wekker heen sliep. Eergisteren, voor het vertrek naar Antwerpen voor het Milieu Festival was er een stemmetje die mij op een liefdevolle manier wakker maken, net als mijn moeder dat vroeger deed. Bartje, wakker worden, kijk es op je klok. ...mmmm, veel te vroeg, mijn wekker gaat wel af... Barjte, wakker worden, het is tijd om op te staan en te vertrekken. ...Met één oog open...mmmm, er is al licht, hoe laat zou het zijn? HHHHUH, over 40 minuten vertrekt mijn trein, Lydia een kus geven en wegwezen hier! Natuurlijk hoefde ik me niet te haasten, maar ja, je weet hoe dat gaat. Bij het station blokkeerde het slot van mijn wankel fietsje. Dan maar het slot opgesteld alsof het gesloten was, zo staat hij daar nu nog. Neem hem dus maar mee als je echt een fiets nodig hebt, tegen de eerste paal iets verder dan de bushalte van lijn 38 en 44 rechts van het stationplein Roterdam CS. Gisteren heb ik het anders aangepakt want gelukkig was mijn afspraak niet sterk afgelijnd. Mijn wekker niet gehoord, opgestaan, Lydia gestreeld en kus gegeven. Even voor de duidelijkheid, Lydia en ik zijn niet meer samen sinds januari. We zien en horen en knuffelen elkaar regelmatig, maar vrijen niet meer met elkaar geven elkaar geen tongzoenen meer. Kortom er stroomt heel veel liefde en het voelt bijzonder rustig en confortabel. Enfin, de reis naar het meest zudijke deel van Nederland waar ik tegen op keek verliep als vanzelf. Ik werd net op tijd wakker in de trein om over te stappen, het was echt confortabel. Wat een prachtige streek is Limburg toch, er hangt zoveel warmte, je ziet bijna geen kat op straat. Mensen schrikken niet van je als je aanspreekt om de weg te vragen en dan terrecht komen in een groep mensen die allen op hun eigen manier gaan voor hetzelfde, wakker worden uit de droom, maya, de illusie van onze werkelijkheid. Durven vertrouwen en luisteren naar je innerlijke stem of gevoel. Door de zwaarte van het bestaan heen gaan, alle emoties verwelkomen, rationeel proberen volgen wat er met jezelf of je naaste gebeurd, het maar opgeven om erover na te denken want je komt er toch niet helemaal uit en er helemaal voor de andere zijn. PRACHTIG Het duurde 3 jaar voordat ik me in Utrech volledig thuis en geïtegreerd voelde, in Haarlem 3 maanden, wel hier in Limburg was ik op één middag in de groep opgenomen. Dank je lieve mensen, dank je Ian dat ik op bezoek mocht komen op jou workshop en jou bijzondere manier van werken mag aanschouwen. Ian Henderson was in het verleden een stoere bink, die veel zuipte, rookte en knokte. Hij heeft een hele weg afgelegd is het levend bewijs dat een eenvoudige boerejong uit Engeland, zoals hij zichzelf noemt, met zijn heftige geschiedenis, wel degelijk in contact kan staan met een resem van meesters in Gidsen. Het raakt me dat zo'n man met zoon taai uiterlijk, want het verleden laat zijn sporen na, zo ontvankelijk is en in liefde is. Zo gedreven en gepasioneerd is dat hij de wereld rondreist om seminars te geven over diverse onderwerpen die de mens kan bevrijden en doen ontwaken. Hij zit dag en nacht achter zijn PC en is altijd bereikbaar om er te zijn voor de mensen. We hebben samen een CD opgenomen met 7 activaties en er komt steeds meer tools en tips op zijn webside om die weg die ieder mens kan gaan minder eenzaam te maken. We zijn allen een, of je het nu leuk vind of niet. We dealen met dezelfde universele wetten. Iedereen gaat zijn eigen unieke weg maar er zijn zoveel parralellen en gelijkenissen. De webside van Ian is te vinden op www.twinflames-twinsouls.net. Dank je Ian, voor de verbindingen, de bruggen die je slaat, de harten die je beroerd. Namasté...

Kapitein Bartje

  • 27 Juni 2006 - 08:45

    Beste Kapitein Bartje:

    Beste Kapitiein Bartje
    Ik kan mij volledig bij jou stuk aansluiten en vond het ook fijn om die dag te Assisteren Het geeft mij een gevoel dat in het hier en nu steeds meer mensen op zoek zijn naar diepere stukken in hun zelf en dat zij daar mee in contact komen De hogere Zijns princiepes raken steeds meer ontwaakt en geven de aarde nieuwe voeding waardoor de kracht van haar eenvoud het water tot haar rust laat spreken Ik zie jou taak als een ondersteuning voor velen waarmee je vanuit jou rust en kracht in Los Laten er gewoon toe gedwongen word het ook te kunnen laten Zijn
    Dit zal niet alleen ik zo ervaren maar velen met mij
    Kapitein Bartje Het gesprek van vanmorgen deed mij erg goed en wil graag met je van gedachte wisselen over mogelijkheden om tot verdieping en kracht te komen Met bewondering voor de gene die jij bent
    Zal het Universum haar kracht verbreden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kapitein Bartje

Oorspronkelijk heb ik de boot gekocht om in Nederland waar ik heb gestudeerd en gewerkt te wonen. De hallucinante prijzen van vastgoed en omdat het niet aan een plaats gebonden zijn speelden mee bij de beslissing. Ik wil ook het maximum uit mijn leven halen en ga ervan uit dat een dosis avontuur het leven intenser maakt en de kansen voor persoonlijke ontwikkeling vergroot. Het meest doorslaggevende was het bruisende gevoel dat ik had als ik me op de boot concentreerde. Deze reis is eigenlijk het vervolg op verscheidene exerimenten waarbij ik onderzoek of het mogelijk is volledig te vertrouwen en te navigeren op intuitie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 62090

Voorgaande reizen:

28 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: