Aandacht - Reisverslag uit Brussel, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu Aandacht - Reisverslag uit Brussel, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu

Aandacht

Door: Kapitein Bartje

Blijf op de hoogte en volg Kapitein Bartje

01 Juli 2006 | België, Brussel

Tegenwoordig sluit alles elkaar nauw aan. Het gaat maar door, steeds nieuwe indrukken en uitdagingen. Er lijkt geen tijd om dingen te verwerken want er dienen zich steeds weer nieuwigheden aan. Gelukkig kan ik het één en ander van me af schrijven. Eindelijk is het zomer en kunnen we weer naar buiten treden. Er is zoveel te doen dat het moeilijk is te kiezen. Er is nog nooit een generatie geweest die zoveel 'Nee' moet leren zeggen. Als we naar de warme landen gaan ervaren veel mensen het als vervelend dat men er zo opgedrongen wordt dingen te kopen. Hier zijn dingen al even opdringerig maar op een veel verborgener niveau zoals reclame, media en de mentaliteit. Er zijn zoveel verborgen verleidingen waaraan we moeten weerstaan dat ik er geen voorbeelden van hoef te geven. Er is nog nooit zoveel mogelijk geweest als nu. Gelukkig is het tegenwoordig mogelijk om een andere stroom te volgen. Tegen de stroom inzwemmen is niet bepaald comfortabel en kost veel energie. Je eigen weg kan zeker, als je het op zo'n vanzelfsprekende manier doet dat je niet opvalt. Val je toch op, dan zullen de anderen het accepteren als je er niet meer over twijfelt dat het wel degelijk goed is wat je doet. Je eigen stroom volgen kan ook pas als je het niet doet omdat je erkenning of enige vorm van aandacht en liefde nodig hebt van de ander. Het paradoxale dat als je geen aandacht meer gaat claimen, er opeens overvloed is aan belangstelling want wat je doet is buitengewoon!

Er gaat steeds een deuntje af alsof iemand veel sms'jes ontvangt. Af en toe worden die deuntjes beantwoord met shh shh shh shh... Er zit een man naast me op de trein met een kanarievogel in een kleurige zak. Het blijkt een zangvogel die gewoon is van reizen. Ik voel dat die kanarie alles betekent voor die man, het is echt mooi om zien hoe teder, verzorgend hij is en hoe ze met elkaar contact hebben. Het is een gezelschapsvogel. De man verteld dat hij op zijn vinger komt zitten. Het is een pluizig beestje.

Oostkamp is het dorp waar ik ben opgegroeid. Ik ga er regelmatig nog langs om mijn familie te zien. Ik voelde me buitengewoon welkom. We hebben zoveel besproken dat ik niet meer bij mijn oma in Brugge ben geraakt.

Eergisteren logeerden Matieu en Eva op de boot. Er reden geen belbussen meer vanuit Oostakker en het werd al donker waardoor we een taxi hebben laten komen. De taxichauffeur vroeg of hij es binnen mocht komen kijken maar dat heb ik voorzichtig afgewimpeld, ik heb mijn vrienden al lang niet meer gezien. Matieu kwam gisterenavond alleen logeren. Hij wou graag ook vanavond komen maar opdat ik zelf niet aanwezig ben leek me dat geen goed plan. Hij was duidelijk teleurgesteld want hij had zich al helemaal erop ingesteld alleen of met zijn vriendin aan boord te zijn. Op een boot leven is heel anders dan in een huis. Hij ervaart het als heel ontspannend en zei dat hij echt aan rust toe was. Ik kan maar al te goed begrijpen wat hij bedoeld want ik heb afgelopen jaren genoeg gereisd. Ik vind het jammer dat hij zich zo gekrengd op heeft gesteld en nauwelijks heeft geslapen omdat ik hem een nee heb verkocht. Zijn houding heeft voor mij genoeg bevestiging gegeven dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Wees altijd welkom, je initiatief en wilskracht is te bewonderen!

Kapitein Bartje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kapitein Bartje

Oorspronkelijk heb ik de boot gekocht om in Nederland waar ik heb gestudeerd en gewerkt te wonen. De hallucinante prijzen van vastgoed en omdat het niet aan een plaats gebonden zijn speelden mee bij de beslissing. Ik wil ook het maximum uit mijn leven halen en ga ervan uit dat een dosis avontuur het leven intenser maakt en de kansen voor persoonlijke ontwikkeling vergroot. Het meest doorslaggevende was het bruisende gevoel dat ik had als ik me op de boot concentreerde. Deze reis is eigenlijk het vervolg op verscheidene exerimenten waarbij ik onderzoek of het mogelijk is volledig te vertrouwen en te navigeren op intuitie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 58
Totaal aantal bezoekers 62093

Voorgaande reizen:

28 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: