Vooruit met de geit! - Reisverslag uit Brussel, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu Vooruit met de geit! - Reisverslag uit Brussel, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu

Vooruit met de geit!

Door: Kapitein Bartje

Blijf op de hoogte en volg Kapitein Bartje

16 Juli 2006 | België, Brussel

Vanuit de exotische theetuin in Gent met de ontspannen pianomuziek van Anouar Brahem op de achtergrond ben ik aan het bijkomen van de vele prikkels van de afgelopen dagen. Mijn energiesysteem stond afgelopen dagen op overleven. Dat betekend dat na een tijd van uitbundigheid en naar buiten treden komt ook weer een punt van naar binnen keren en opladen. De ommekeer tak plaats met de volle maan. Met mijn verjaardag 14 juli heb ik zoals gepland niets speciaal gedaan. De aanwezigheid van Carin uit Rotterdam en Bern de laatste twee dagen was bijzonder prettig. Terwijl ik gisteren mijn raampjes aan het schuren was was zij aan het stofzuigen en heeft ze het tuinmeubilair een beurt gegeven. Het is zo leuk om iemand als Carin op bezoek te hebben omdat ze heel duidelijk is in wat ze wil en wat niet. We hebben heel veel genoten van lekker eten, grillen, slapen, wandelen en lezen. Ze is zo wijs dat er bijna niets te bespreken valt. Communiceren heeft dan louter amusement of to the point.

Het mooie met mijn relatie met Cindy is dat het zo vanzelfsprekend voelt om samen te zijn. Als we over straat lopen lijken we wel één lichaam. We doen geen moeite, tasten af, geven elkaar alle ruimte die we nodig hebben en hebben werken harmonieus samen. Gisterenavond was ik overprikkeld, was mijn huid overprikkeld en zou ik me normaal gezien teruggetrokken hebben. We hebben enkele sms'jes over en weer gestuurd om af te tasten waar behoefte aan hadden. Ik ben op mijn laatste naar haar toegegaan en we hebben intens van elkaars aanwezigheid genoten. Een voetbadje, voetmassage en douche waren zo weldadig dat ik er weer bovenop kwam. Onze afstemming is zo verfijnd dat we diepe liefde en vrede met ons meedragen, ook al zijn we niet samen.

Het was even omschakelen om nu toch in Gent te blijven in plaats van naar Sas van Gent te gaan omdat dat dichter bij de Westerschelde ligt. Ik ben echt iets op aan het bouwen in Gent. Het zou zonde zijn om dit zomaar achter me te laten liggen. De laatste 7 jaar dat ik in Nederland was hebben de Belgen niet stil gestaan. De mensen die ik hier ontmoet zijn ook met hun ontwikkeling bezig, niet eenzijdig met hun intellectuele maar ook met hun emotionele en energetische. Er lopen hier vele mensen rond die met het bewustzijnsverruiming bezig zijn, of het nu gaat om kennis, milieu of spiritualiteit. We worden mondiger en leren efficiënter te communiceren. Het lijkt hier wel een trend om met meditatie, lichaamswerk of iets milieubewust of spiritueel bezig te zijn. Het gaat echt vooruit met de Geit!

Kapitein Bartje

  • 17 Juli 2006 - 13:44

    Annie Vandycke:

    Bartje weet je zeker dat je op de verjaardag van vake niet kan komen. Wij allen worden om 11.00 uur met de koets afgehaald voor een bezoek aan Brugge, met 's middags een picknick langs de vest, een koffie in de namiddag en een etentje 's avonds om dan met de koets terug te keren. Wij zouden het jammer vinden als je er niet zou zijn. Vake weet van niets, pas op dat je je niet verklapt.
    Graag dringend antwoord,
    Groetjes,
    Annie

  • 17 Juli 2006 - 16:02

    Thomas:

    Hoi Bartje, leuke site die je hebt. Ik ben een van de jongens die enkele weken geleden van de Mendonk brug hebben gesprongen. Ik vroeg me namelijk af of het mogelijk zou zijn om die leuke foto's die je trok, online te plaatsen. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat!! Alvast bedankt! thomas_heynze@yahoo.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kapitein Bartje

Oorspronkelijk heb ik de boot gekocht om in Nederland waar ik heb gestudeerd en gewerkt te wonen. De hallucinante prijzen van vastgoed en omdat het niet aan een plaats gebonden zijn speelden mee bij de beslissing. Ik wil ook het maximum uit mijn leven halen en ga ervan uit dat een dosis avontuur het leven intenser maakt en de kansen voor persoonlijke ontwikkeling vergroot. Het meest doorslaggevende was het bruisende gevoel dat ik had als ik me op de boot concentreerde. Deze reis is eigenlijk het vervolg op verscheidene exerimenten waarbij ik onderzoek of het mogelijk is volledig te vertrouwen en te navigeren op intuitie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 62094

Voorgaande reizen:

28 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: