Kerjeuzeneuzen in Terneuzen - Reisverslag uit Terneuzen, Nederland van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu Kerjeuzeneuzen in Terneuzen - Reisverslag uit Terneuzen, Nederland van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu

Kerjeuzeneuzen in Terneuzen

Door: Kapitein Bartje

Blijf op de hoogte en volg Kapitein Bartje

12 Augustus 2006 | Nederland, Terneuzen

Afgelopen week was ik op mezelf op mijn bootje. De dagen vlogen voorbij en ik heb me volledig toegewijd om mijn elektriciteitsnetwerk volledig te saneren. In het verleden bestond de verlichting hoofdzakelijk uit halogeenlampjes. De eerste stap om het elektriciteitsverbruik te beperken was om de 35W spotjes te vervangen door 20W. Als je walstroom ter beschikking hebt is dat prima maar omdat ik volledig onafhankelijk van elektriciteit van buiten wil zijn dan is het rendement van halogeen veel te laag. De allernieuwste trend in verlichting is op basis van LED's. Dat zijn die lichtgevende diodes, meestal kleine gekleurde lampjes in apparatuur die nooit stuk gaan. Tegenwoordig worden de veel toegepast in Tuinen omdat ze extreem weinig verbruiken door nauwelijks warmte te produceren. In het begin was ik teleurgesteld door de geringe lichtopbrengst en vooral het koude licht. Eigenlijk lijken de verhouding van het spectrum dat LED's afgeven veel beter op zonlicht maar omdat we gewoon zijn aan onze binnenhuisverlichting zijn we ingesteld op een veel te rood en geel licht. Het wonder is dat een spotje met 20 LED's maar 2 watt verbruikt. Tegenwoordig zijn ze nog zelden te vinden en kosten ze 18euro het stuk in de winkel. Via www.dotlight.de kan je ze bestellen aan 8 euro per stuk. Momenteel is bijna mijn hele boot verlicht met deze LED's spots en hier en daar nog een gloeilamp en een halogeen. De volgende stap was om alle transformators waarop de halogeenspots waren aangesloten uit het circuit te halen en alle verlichting via één punt te voeden uit een klein omvormertje die rechtstreeks in de machinekamer op de accu's staat aangesloten. Moest je eens weten hoeveel energie er verloren gaat bij een transformator. Die energie wordt niet alleen in warmte omgezet maar ook in een elektromagnetisch veld in een straal van 4 meter rond iedere transformator. Kun je nagaan wat voor een elektromagnetisch veld de 18 transformators produceren binnen een stalen boot? Nu ik toch bezig was heb ik ook mijn eerste experiment gedaan om mijn muziekinstallatie op de accu's aan te sluiten. Op een rommelmarkt heb ik voor 3 euro een autoversterker aangeschaft. Ik ben nu een systeem aan het bedenken om mijn luidsprekers te kunnen schakelen tussen autoversterker en normale versterker. Door de autoversterker kinkt het geluid vlakker en minder genuanceerd en rond maar er is muziek zonder 220V. Op deze manier ben ik stuk voor stuk als het mogelijk is de transformators vervangen door een rechtstreekse aansluiting van 12 of 24 volt.

Mijn grote omvormer en acculader is net als mijn marifoon in reparatie. Ik hoop dat ze spoedig hersteld zijn voor een redelijke prijs. We moeten voor vrijdag een ander plekje hebben gevonden of de westerschelde over zijn omdat dan de kade vrij moet zijn voor een groot evenement waarbij gehandicapten meevaren met jachtjes. Meedoen is natuurlijk ook een optie.

Woensdag was ik enorm gestresseerd omdat ik naar de RVA moest gaan omdat ze mijn zoekgedrag naar werk wilden opvolgen. Ik dacht dat ik er om 14:30 moest zijn maar ik bleek te laat want de afspraak was om 14:10. Ze verzocht me vriendelijk een keer terug te keren. Ik dankte haar voor de kans maar ik zag het echt niet zitten dat mijn reis van 4 uur voor niets zou zijn geweest. Ik stelde voor te blijven wachten in geval diegene van de volgende afspraak niet zou komen opdagen. Ze vertelde me dat ze dat prima vond maar het onwaarschijnlijk zou zijn want als die persoon voor de tweede keer niet zou komen opdagen zou hij onverbiddelijk geschorst worden van zijn uitkering. Hij kwam niet opdagen dus mijn avontuur en stress waren niet voor niets geweest. We hadden een fantastisch gesprek en hebben op een uur tijd mijn hele situatie op een rij gezet. Over een half jaar wordt ik terug uitgenodigd. De hele situatie had mij uit mijn evenwicht gebracht maar ik ben toch blij dat het zo liep en dat ik op mijn eentje kon bijkomen de laatste dagen.
Ik mis wel wat spiritualiteit in mijn leven momenteel. Laat ik het mediteren maar weer es invoeren.

Kapitein Bartje

  • 12 Augustus 2006 - 18:47

    Rita:

    hey, pech en geluk, jij..hihi..
    op een boot moet je toch een echt technische knobbel hebben lijkt me, gelukkig ben je daar goed in!

    en mediteren.., laat ik het daar even over hebben, nu ,je het aanraakt..

    weet je dat ik 10 dagen een nieuwe meditatie techniek leerde, in het vipassana center; heel streng! maar het lukte! ga maar eens lijken op www.dhamma.org, zul je zien..
    ben heel tevreden met deze prestatie, Bartje, het bracht me heel véél bij en tevens zo ook nieuwe mensen leren kennen.

    hey, weet je wat? ik ga mijn vriend opzoeken, in Illinois!
    ga rond de 21 september al, eerst naar mijn vriendin in Ohio en dan even naar ginder...

    veelbetekenend!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kapitein Bartje

Oorspronkelijk heb ik de boot gekocht om in Nederland waar ik heb gestudeerd en gewerkt te wonen. De hallucinante prijzen van vastgoed en omdat het niet aan een plaats gebonden zijn speelden mee bij de beslissing. Ik wil ook het maximum uit mijn leven halen en ga ervan uit dat een dosis avontuur het leven intenser maakt en de kansen voor persoonlijke ontwikkeling vergroot. Het meest doorslaggevende was het bruisende gevoel dat ik had als ik me op de boot concentreerde. Deze reis is eigenlijk het vervolg op verscheidene exerimenten waarbij ik onderzoek of het mogelijk is volledig te vertrouwen en te navigeren op intuitie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 62140

Voorgaande reizen:

28 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: