Berusten zonder stil te zitten... - Reisverslag uit Brussel, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu Berusten zonder stil te zitten... - Reisverslag uit Brussel, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu

Berusten zonder stil te zitten...

Door: Kapitein Bartje

Blijf op de hoogte en volg Kapitein Bartje

03 September 2006 | België, Brussel

De try-out van de straatact van O-creaties was een succes. Er stond een foto van Lydia en ik als piccolo in "Het laatste nieuws" en "De Standaard" van 28 augustus. Er zijn ook enkele foto's en een filmpje te bezichtigen op www.o-creaties.be.

Ik heb vandaag nieuwe accu's besteld, zogenaamde natte tractie accu's van 695Ah. Nat betekent dat ze 2x per maand gecontroleerd en met gedestilleerd water bijgevuld moeten worden. Tractie accu's worden eigenlijk voor elektrische motoren gebruikt dus hebben veel vermogen en hebben daarbij het voordeel dat je ze tot 20 procent mag ontladen in vergelijking met een normale accu tot 50%. Deze accu bestaat uit 12 losse cellen in een metalen box gebouwd zodat ze niet over kunnen lopen. Het voordeel is dat de stroom door alle cellen evenveel loopt omdat verschillende accu's parallel met elkaar gaan concurreren. Straks zou ik gemakkelijk moeten kunnen leven op boordstroom. Ook ik zat door mijn energievoorraad. Ik raakte door alle toestanden het noorden kwijt. Het is voor mij het ideale moment om een weekje op mezelf te zijn en de draad weer op te pikken. Vandaag heb ik na een lange break mijn keuken volledig met met kurk dicht gekregen. Ik maak hem nu volledig schoon, maak de voegen dicht met voegselen begin binnenkort te lakken.

In de mayakalender zijn we 26 juli begonnen met een nieuwe 13 jarige cyclus. Een vriendin die ik op "de dag buiten de tijd" ontmoette schreef mij net het volgende: "In de omschrijving van dit jaar in mijn Maya agenda staat dat we heel veel tranen en emoties en zweet en water-drinken nodig hebben om oude dingen te zuiveren en weer aan een nieuwe dertienjarige cyclus kunnen beginnen. Als je ziet dat we nu zo'n grote regenvloed hebben overal herken ik daar wel iets in.

Ik wil graag van mijn eczeem voorgoed van af komen. Ik neem momenteel 2 van de reeks van 24 celzouten die Dr Shushler heeft bij elkaar gezocht. Dat zijn 12 organische (de oorspronkelijke) en 12 anorganische zouten op homeopathische basis die een diepe invloed hebben op de biochemische processen van het lichaam. Het was frappant hoe ik mijn klachten herken. Ik heb een enorme terugval gehad van allemaal oude klachten en heel veel eczeem Ik heb gestudeerd dat dit een homeopathische reactie zou kunnen zijn. Dat betekent dat het zelfgenezend vermogen van het lichaam gestimuleerd wordt. In de natuurgeneeskunde ziet men de meeste ziekten als de ideale oplossing van het lichaam om een evenwicht te vinden. In het beste geval zouden de klachten zo acuut kunnen verergeren dat ze daarna volledig weg zouden moeten zijn. Dit is theorie en ik merk dat ik er heel sceptisch tegenover sta. Iets in mij heeft totaal geen zin in dit aandacht vragende gedoe. Het lijkt alsof iets in me moe is om te strijden. Moe omdat het teleurgesteld is geraakt. Ik probeer eenvoudige dingen te eten, weinig dierlijke producten. Ik probeer mijn aandacht zoveel mogelijk op andere dingen te richten en hoop dat het hele gebeuren van voorbijgaande aard is. We zullen zien.

Vandaag heb ik 2/3 van mijn keuken voor de eerste keer gelakt. Vanavond nog een keer en morgen ook 2 keer. Ik kon nog niet alles doen omdat ik niet voldoende voegcement had. Ik ga zo blij zijn als dat karwij is afgerond.

Morgen moet ik me verplaatsten omdat er een schip van tussen moet. Ik hoop dat de wind gaat liggen. Ik vraag hulp van alle buren schippers. Zonder boeg- en hekschroef is het best eng om te doen. Ze zouden zogezegd niet kapot zijn, maar als ze belast zijn doen ze het niet meer. Ik denk dat ik één laat herbedraden, dan weet ik zeker dat het daar niet aan ligt. Als het aan mijn generator ligt die niet voldoende power zou leveren ben ik de pineut want ik heb diesel- en luchtfilter al vervangen.

We zullen zien, we zullen zien...

Bartje

  • 04 September 2006 - 07:26

    Viviane:

    Hallo Bartje,de try-out was inderdaad mooi geslaagd.Prachtig prijk-ten jullie in de kranten!
    Heb jou suggestie opge-volgd met gebruik van Arnica =beterschap.
    Zelf lees ik in het boek'
    De Sleutel tot Zelf-Bevrijding'Christiane Beerlandt,om tot een diepere oplossing te komen.Intuitie volgen is een moeilijke opdracht,maar het werkt verhelderend.
    Hoop dat het lukt met je boot!Tot nog eens, de groetjes van viviane,moeder van Koen.

  • 05 September 2006 - 02:14

    Rita:

    ik volg momenteel een cursus ayurveda voeding, en je bent idd wat je eet, bartje!
    kan je er veel informatie van geven als je wil.

    persoonlijk ken ik iemand die volledig van zijn exema af is,(heel zijn lichaam bleek vol te staan!) en planten-pillen neemt, na een studie van zichzelf bij een tibetaans dokter.
    daar gaat hij in brussel voor. als je wil, wil ik zijn adres bezorgen, bartje; mijn exema is nu volledig weg.., maar was er omdat ik voornamelijk met spanningen zat. meditatie helpt ook heel veel; rust in je lichaam en geest brengen is noodzakelijk.

    doeiiiiiiii rita

  • 05 September 2006 - 02:14

    Rita:

    ik volg momenteel een cursus ayurveda voeding, en je bent idd wat je eet, bartje!
    kan je er veel informatie van geven als je wil.

    persoonlijk ken ik iemand die volledig van zijn exema af is,(heel zijn lichaam bleek vol te staan!) en planten-pillen neemt, na een studie van zichzelf bij een tibetaans dokter.
    daar gaat hij in brussel voor. als je wil, wil ik zijn adres bezorgen, bartje; mijn exema is nu volledig weg.., maar was er omdat ik voornamelijk met spanningen zat. meditatie helpt ook heel veel; rust in je lichaam en geest brengen is noodzakelijk.

    doeiiiiiiii rita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kapitein Bartje

Oorspronkelijk heb ik de boot gekocht om in Nederland waar ik heb gestudeerd en gewerkt te wonen. De hallucinante prijzen van vastgoed en omdat het niet aan een plaats gebonden zijn speelden mee bij de beslissing. Ik wil ook het maximum uit mijn leven halen en ga ervan uit dat een dosis avontuur het leven intenser maakt en de kansen voor persoonlijke ontwikkeling vergroot. Het meest doorslaggevende was het bruisende gevoel dat ik had als ik me op de boot concentreerde. Deze reis is eigenlijk het vervolg op verscheidene exerimenten waarbij ik onderzoek of het mogelijk is volledig te vertrouwen en te navigeren op intuitie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 62085

Voorgaande reizen:

28 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: