Het is weer tijd voor gezelligheid... - Reisverslag uit Brussel, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu Het is weer tijd voor gezelligheid... - Reisverslag uit Brussel, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu

Het is weer tijd voor gezelligheid...

Door: Kapitein Bartje

Blijf op de hoogte en volg Kapitein Bartje

24 Oktober 2006 | België, Brussel

Tom is bijna winterklaar. De tuinmeubelen zijn afgespoten en zitten onder een zeil op het bovendek te rustig te wachten op een warme voorjaarsdag. Het voordek en achterdek waren bedekt met kunstgras dat ik heb verwijderd omdat het zo moeilijk te onderhouden valt. Het kunstgras op het voordek verdoezelde het verrotte teakhout dat door de vorst open was gebarsten. Ik had in Terneuzen wat spullen voor grof huisvuil en heb dan maar het hele verrotte houten dek uitgebroken meegegeven. Het moest eigenlijk echt es gebeuren want tussen het hout en het stalen dek sijpelde water naar binnen. Omdat een nieuw raampje teveel kost (390euro) heb ik het oude raampje met sikaflex en bouten terug gemonteerd en het dek tot het bot geschuurd en bruine roestwerende verf op gezet. Helaas komt de witte verf daarboven met de hogedrukreiniger terug los. Ik heb veel geschuurd en geschilderd maar het was voornamelijk ervaring opdoen om er volgend seizoen maar weer es flink tegenaan te gaan. Ik hoop nog wel dit jaar één en ander af te kunnen werken, liefst mijn producten helemaal op te gebruiken.

Ondertussen is de tweede fase van het lakken van de keuken gelukt en heb ik al mijn boeken op de nieuwe zelfgemaakte boekenplanken netjes geklasseerd. Profielen maken is veel lastiger dan ik dacht en daar ben ik ik voor terug geschrokken. De keuken is nu echt leefruimte geworden in de plaats van werkruimte. Voorlopig hoef ik geen stof meer te maken en omdat morgen de ouders van mijn vriendin op bezoek komen is het grote schoonmaak.

Vorig weekend was ik met Cindy in Rotterdam naar een dansvoorstelling waar Lydia in meedanst kijken. De volgende dag hebben we er na een wandeling in het park met de mensen van O-creaties vergaderd en hebben Lydia en ik met ze in zee te gaan om als 2 van de 3 acteurs mee te werken aan onze nieuwe voorstelling 12 mei in Geertruidenberg. We spelen voor het eerst in een theater onder te titel 'Eventyr'. ‘Eventyr' kan het beste omschreven worden als een visuele voorstelling die op een cabareteske wijze een reis maakt langs magie, mime, dans en muziek. De affiche laat stilystisch een nostalgisch bed zien.
Iets waar Cindy en ik samen naar toeleven is dat we in de toekomst 80 procent in de natuur willen zijn en 20 procent in de stad. Ik dank dat deze behoefte invloed zal hebben op het werk dat ik straks zal uitvoeren.

Zondag ben ik bij mijn famillie in Merchtem geweest. Het was goed om iedereen terug te zien en onder de grote mensen van gedachten te wisselen over grotemensenzaken. Mijn broer is me komen ophalen en heeft me terug naar de boot gebracht in Gent. Mooi dat we zo anders zijn en we elkaar respecteren. Dank zij een onverwachte financiele meevaller heb ik besloten mijn energiesysteem te vervolmaken met een nieuwe omvormer die 3000W 220 V stroom kan maken uit 24V van de accu's. Op zich kon ik me verhelpen met mijn oude maar hij was te zwak om de elektriche WC en waterpomp te laten samen werken. Daarbij geeft een nieuwe omvormer een perfecte sinusgolf terwijl de oude dat niet doet en dit nefaste gevolgen heeft voor gevoelige apparatuur. Nu heeft mijn energiesysteem 5500 euro gekost in totaal maar ik kan er wel alles mee wat ik wil en meer. Zelfs elektrich koken en (water)verwarmen op accu's wordt binnenkort mogelijk. Het zal ook een groot verschil zijn om de omvormer, die door een reuzentrafo een groot elektromagnetisch stoorveld creeërt en bzzzzz doet niet meer in de keuken te hebben staan maar in de door een stalen wand afgeschermde machinekamer. Weeral een stukje minder zorgen, behalve dan dat ik binnenkort echt wel moet bijverdienen.

Beste famillie, vrienden en kennissen. Het was me weer een waar genoegen. Het wordt weer wat koeder, we trekken ons wat terug naar binnen. Misschien een goed moment om gezellige onmoetingen te creëren. Wie zouden we eens kunnen uitnodigen?

Kapitein Bartje

  • 25 Oktober 2006 - 02:38

    Rita:

    hey alles goed en wel daar op je boot,merk ik..:-)
    en die 12 mei die zegt me wel iets... onze jongste dochter leslie huwt nl. op die dag...
    maar alvast succes met wat je ook doet, bartje!
    hug van rita

  • 01 November 2006 - 19:25

    Meter:

    Bart,je laatste brief heeft lang op zich laten wachten....Ik heb je gemist...ben je vrij op 11 november? Dan ben je uitgenodigd bij mij thuis... Bel je me? Liefs M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kapitein Bartje

Oorspronkelijk heb ik de boot gekocht om in Nederland waar ik heb gestudeerd en gewerkt te wonen. De hallucinante prijzen van vastgoed en omdat het niet aan een plaats gebonden zijn speelden mee bij de beslissing. Ik wil ook het maximum uit mijn leven halen en ga ervan uit dat een dosis avontuur het leven intenser maakt en de kansen voor persoonlijke ontwikkeling vergroot. Het meest doorslaggevende was het bruisende gevoel dat ik had als ik me op de boot concentreerde. Deze reis is eigenlijk het vervolg op verscheidene exerimenten waarbij ik onderzoek of het mogelijk is volledig te vertrouwen en te navigeren op intuitie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 62060

Voorgaande reizen:

28 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: