Alles klaart op behalve het weer... - Reisverslag uit Brussel, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu Alles klaart op behalve het weer... - Reisverslag uit Brussel, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu

Alles klaart op behalve het weer...

Door: Kapitein Bartje

Blijf op de hoogte en volg Kapitein Bartje

04 Augustus 2006 | België, Brussel

Na een vloedgolf van moeilijkheden is alles zich aan het stabiliseren en komt er schot in de zaak. De defecte marifoon is opgestuurd naar de verdeler. De belangrijke papieren van de vergunning zijn terecht. We liggen niet alleen gratis op een prachtige locatie, tussen twee jachthavens in Terneuzen, we hebben sinds kort ook elektriciteit. Ik heb van mijn vader een kabel gekregen van 100 meter en daarvan heb ik twee verlengsnoeren gemaakt die op een haspel van een tuinslang opgewonden kunnen worden. Het moest weer eens lukken dat er precies op 100m afstand een elektriciteitskast staat waar je muntjes in kan gooien. Er was nog een vrij stopcontact actief en later hebben we 2 euro bij gestopt. Het was de hele tijd aan het regenen maar ik had zoveel plezier en energie dat het me niet deerde.

Het mooiste van alles is dat de oorzaak van de defecte omvormer gevonden is. Ik had al lang de indruk dat de accu's niet efficiënt waren aangesloten omdat 2 accu's volle stroom krijgen en de andere nauwelijks opgeladen worden. Daarbij komt het dat er verschillende types accu's verbonden zijn en dat schijnt niet echt te kunnen. In alle lectuur staat er dat je de accu's regelmatig met gedestilleerd water moet bijvullen maar er staat nergens om de hoeveel tijd. Drie maand geleden heb ik alles gecontroleerd. Gisteren heb ik gemerkt dat de accu's die de volle stroom krijgen totaal droog stonden. Ik heb er 7 liter water in gedaan. Deze ochtend hebben we na een nacht laden met mijn noodlader een 10 minuten elektriciteit kunnen produceren met de defecte omvormer. Blijkbaar is ie dan toch niet helemaal doorgebrand? Of de lader het doet heb ik nog niet kunnen testen. Misschien valt het al bij al nog mee en hoef ik enkel 3000 euro te investeren in accu's (was ik al voor aan het kijken) dan nieuwe accu's en omvormer die nog es zo veel kost. Volgende week ga ik de accu's enkele dagen laden en dan net als 3 maanden geleden met zuurmeter en voltmeter de toestand ervan in kaart brengen. Je kan niet geloven hoeveel dit oplucht.

Het weer was extreem de laatste dagen. Op een boot is het heerlijk om door de wind heen en weer gewiegd te worden. Je bent zoveel meer verbonden met de natuurelementen. Op een avond voor we gingen slapen viel het me op dat de boot schuiner in het water lag dan anders. Ik ging contoleren of er geen water in de kiel was gekomen of zo. Ik besloot het de volgende dag verder uit te zoeken. 's Nachts werd ik wakker met de ingeving es te gaan kijken op het bovenste dek. Het afvoerkanaal bleek verstopt en er had zich een ton water op één dag te hebben opgestapeld.

Mijn ouders hebben me gewaarschuwd dat vertrekken uit het veilige Brugge hoge risico's en kosten met zich mee gaan brengen. Ik heb ervoor gekozen om op avontuur te gaan omdat ik ervan overtuigd ben dat de ervaringen die deze trip me geven me meer gaan opleveren in verhouding met de hoge kosten die ze met zich mee kan brengen. Het gezegde “Koop een boot,werk je dood” is geen leugen. Het mooie is dat je op een boot gestimuleerd wordt om 100 procent te leven. Het water geeft je een vrij gevoel. De natuurelementen beleef je intens. Elektriciteit, water, een koelkast , muziekinstallatie en voortstuwmechaniek zijn het hoogste goed! Terwijl je je onafhankelijker voelt is het het samenhorigheidsgevoel met andere bootbewoners of woonwagenbewoners heel sterk.. Deze ochtend haalde ik de 100m elektriciteitskabel binnen en werd ik door drie mensen spontaan aangesproken. Cindy en ik zijn nu kort even in Gent om naar Leuven door te reizen voor mijn expo op het MMPII www.madmansproject.be. Morgenavond vieren we mijn vaders verjaardag en maandag heb ik gesprek met iemand van de RVA. Heerlijk vlinderen in de wereld…

  • 12 Augustus 2006 - 18:24

    Rita:

    je wordt nog een bootbewoner in hart en nieren, bartje!

    ondanks de zorgen en problemen, voel je je gesteund en krijg je mooie natuurelementen- gevoel in de plaats, dat wiegen en vrij zijn, oh, lijkt me leuk en klinkt goed in m'n oren, hihi...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kapitein Bartje

Oorspronkelijk heb ik de boot gekocht om in Nederland waar ik heb gestudeerd en gewerkt te wonen. De hallucinante prijzen van vastgoed en omdat het niet aan een plaats gebonden zijn speelden mee bij de beslissing. Ik wil ook het maximum uit mijn leven halen en ga ervan uit dat een dosis avontuur het leven intenser maakt en de kansen voor persoonlijke ontwikkeling vergroot. Het meest doorslaggevende was het bruisende gevoel dat ik had als ik me op de boot concentreerde. Deze reis is eigenlijk het vervolg op verscheidene exerimenten waarbij ik onderzoek of het mogelijk is volledig te vertrouwen en te navigeren op intuitie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 62049

Voorgaande reizen:

28 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: