Zoveel hulp, zoveel weerstand! - Reisverslag uit Brussel, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu Zoveel hulp, zoveel weerstand! - Reisverslag uit Brussel, België van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu

Zoveel hulp, zoveel weerstand!

Door: Kapitein Bartje

Blijf op de hoogte en volg Kapitein Bartje

02 Augustus 2006 | België, Brussel

Het is niet de eerste keer dat er enige problemen waren waardoor vertrek werd uitgesteld of heroverwogen. De afgelopen dagen stapelden de problemen zich zo extreem op dat ik me toch wel af ging vragen of er iets duisters mee gemoeid zou kunnen zijn. Ik geloof niet in kwade krachten, zwarte magie. Er is enkel een gebrek aan licht, liefde en kennis. Ik geloof dat 90 procent van het van het menselijk lijden veroorzaakt wordt door onwetendheid en het in strijd zijn met de kosmische wetten. Soms gaan dingen ook mis als je verwijderd raakt van je pad naar je hogere doelen. De afgelopen dagen werd mijn vertrouwen extreem op de proef gesteld. Ik dacht dat het begon te spoken. De dag voor we wilden vertrekken brandde de omvormer door. Dat is het hoofd van het neurale netwerk van de boot waarmee we met behulp van accu's 220V produceren en de accu's mee bijladen. Blijkt dat het toestel niet meer gerepareerd kan worden omdat de firma niet meer bestaat. Daarnaast ging door onbekende reden de marifoon (scheepsradio) stuk en kon ik mijn pas ontvangen vergunning niet meer vinden. Ik heb momenteel een voorlopige oplossing gevonden om de accu's te laden. Op onze vaart naar Terneuzen kregen we motorpech. We lagen aangemeerd aan één van de drukst bevaren rivieren. De golven speelden met ons bootje alsof het een stukje speelgoed was. We sliepen met open raam dat dicht bij het waterniveau gelegen is . Een sleepboot met fluitende en grommende geluiden stuwde een mini tsunami bij ons de slaapkamer binnen. Het is een wonder dat we konden slapen want alles klotste en gonsde.

Ik heb zelf het wiel en aandrijfriemen van de motor die de koelingspomp aanzetten kunnen repareren. Daarnaast was door de hoge temperatuur de buis van de uitlaat van gas en water losgekomen. We kregen de volgende dag hulp van de vorige eigenaar en tante Francine en konden naar Terneuzen varen. Had ik niet mijn intuïtie gevolgd en naar de machinekamer gegaan om te controleren dan hadden we een nieuwe motor kunnen bestellen. Mijn directe reactie heeft ons van het ergste begoed. Hier in Terneuzen hebben we iemand ontmoet die ons toestemming geeft om gratis te liggen. Hij heeft met mij rondgereden om de apparatuur te laten herstellen. We hebben nog niets concreet behalve informatie om verder te gaan zoeken.

Ik schijf in de wij-vorm omdat ik dit alles met Cindy heb meegemaakt. Het is bijzonder dat we zo goed bij elkaar passen. We hebben dezelfde smaak en hetzelfde bioritme. We geven elkaar dagelijks therapie zonder dat we elkaar willen veranderen. We halen echt het beste uit elkaar en konden met deze crisis perfect met elkaar overrweg. Ik besef dat dit iets betekent.

U kan ons steunen op rekening nummer 979-0680873-38 van het crisisfonds B Lescouhier met vermelding: mini tsunami 2006 . Grapje maar voel je vrij...

Bartje Lescouhier

  • 02 Augustus 2006 - 17:29

    Rita:

    zeg, ik denk dat dit veelal dingen zijn die je nu overkomen, omdat je des te sterker in je schoenen zou staan in de toekomst; het is in elk gaval een heel leerproces, bartje!

    ik bewonder je doorzettingsvermogen,hoor!

    hartelijke groetjes van rita,die terug sinds gisteren op argentijnse bodem staat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kapitein Bartje

Oorspronkelijk heb ik de boot gekocht om in Nederland waar ik heb gestudeerd en gewerkt te wonen. De hallucinante prijzen van vastgoed en omdat het niet aan een plaats gebonden zijn speelden mee bij de beslissing. Ik wil ook het maximum uit mijn leven halen en ga ervan uit dat een dosis avontuur het leven intenser maakt en de kansen voor persoonlijke ontwikkeling vergroot. Het meest doorslaggevende was het bruisende gevoel dat ik had als ik me op de boot concentreerde. Deze reis is eigenlijk het vervolg op verscheidene exerimenten waarbij ik onderzoek of het mogelijk is volledig te vertrouwen en te navigeren op intuitie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 62095

Voorgaande reizen:

28 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: