Havenmeester op bezoek... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu Havenmeester op bezoek... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu

Havenmeester op bezoek...

Door: Kapitein Bartje

Blijf op de hoogte en volg Kapitein Bartje

13 Juni 2006 | Nederland, Amsterdam

Gisterenavond kreeg ik bezoek van de havenmeester. Hij stelde zich autoritair op en zei dat ik moest betalen of TOM nu wel of niet in de jachthaven ligt. Ik speelde het spelletje direct mee en vertelde hem dat ik als beginner nog niet wist hoe de vork in de steel zit. Ik sprak hem respectvol aan met de titel havenmeester. Hij zei dat de plek waar ik me nu bevond voor de beroepsvaart was bedoeld en dat als ik daar drie weken zou liggen problemen en een boete zou krijgen. Ik vertelde hem dat een kennis van mij, Reinder, de kapitein van de milieuboot had aangeboden op zijn vaste ligplaats te liggen in deze jachthaven. Eigenlijk was ik wat overweldigd door zijn autoritaire opstelling en stelde me ietwat te lam op. We hadden afgesproken dat we samen de boot zouden verplaatsen nadat hij zijn ronde had gedaan. Teen hij terug kwam had ik Reinder aan de telefoon. Terwijl hij mijn voorstel eerst afwimpelde bleek het toch een waardige maar iets moeilijker optie om op Einders plaats in te nemen. Ik besloot toch om de voor de hand liggende optie te nemen en betaalde een bijzonder schappelijke prijs van 150 euro, water en elektriciteit inbegrepen om twee weken in de jachthaven te liggen. Normaal is het 18 euro per dag. Ik heb zo een vermoeden dat ik hier nog iets langer ga blijven maar dan ga ik wel terug naar mijn oude plek. Voor ik de Westerschelde over steek ga ik eerst nog een klein stukje terug varen om een tankgelegenheid te vinden. In België kost diezel 60cent per liter terwijl in Nederland ik witte diezel kopen aan 1,40 euro per liter. Als iemand die dit leest ervaring heeft met tanken voor de grens of de Westerschelde over te steken om Dordrecht te bereiken en wil meevaren eind deze maand. Aarzel niet om met te contacteren.

kapitein Bartje

  • 13 Juni 2006 - 14:50

    Joost:

    dagje lekker gezond? Prima,
    kaptein Bart!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kapitein Bartje

Oorspronkelijk heb ik de boot gekocht om in Nederland waar ik heb gestudeerd en gewerkt te wonen. De hallucinante prijzen van vastgoed en omdat het niet aan een plaats gebonden zijn speelden mee bij de beslissing. Ik wil ook het maximum uit mijn leven halen en ga ervan uit dat een dosis avontuur het leven intenser maakt en de kansen voor persoonlijke ontwikkeling vergroot. Het meest doorslaggevende was het bruisende gevoel dat ik had als ik me op de boot concentreerde. Deze reis is eigenlijk het vervolg op verscheidene exerimenten waarbij ik onderzoek of het mogelijk is volledig te vertrouwen en te navigeren op intuitie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 62128

Voorgaande reizen:

28 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: