Moeder Natuur - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu Moeder Natuur - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu

Moeder Natuur

Door: Kapitein Bartje

Blijf op de hoogte en volg Kapitein Bartje

21 Juni 2006 | Nederland, Amsterdam

Hoe moeilijk is het soms om in liefde te blijven staan? Wat worden we toch weer dagelijks uitgedaagd... Begint het plots te regenen terwijl in net dit bericht buiten op het pleintje in Sas van Gent zit te schrijven. Doen mijn beide computers moeilijk en krijg het probleem pas na talloze pogingen opgelost. Krijg ik mijn boot maar niet opgeruimd. Doet mijn waterpomp raar en slaat ie zonder water te vragen aan en uit. Wordt het steeds moeilijker om financieel rond te komen? Misschien kan ik es naar de positieve punten van deze dag kijken. Ik wou me net gaan verplaatsen maar de regen is opgehouden. Mijn was is door de vele wind aan de waslijn blijven hangen en gelukkig komt de wind uit de goede richting zodat ik niet aan de degoutante lucht van de stinkfabriek tegenover te jachthaven hoef bloot te staan. Er is hier alle rust die je maar kan wensen in dit oersaaie dorp, hier ben je echt van de wereld.

Ik ontdekte een prachtig stukje natuur aan de overkant van het kanaal Gent-Terneuzen. Ik volgde de paden met vers sappig gras en verlangde naar een stukje open veld om even te liggen. Op het eind van het pad kom je in een soort betonnen bak en heb je uitzicht over een immense vlakte en waterpartij. Daar wil ik zijn, niet in deze betonnen bak. Het leek onmogelijk om er te komen maar de natuur liet me zien dat er ergens in een schijnbaar ondoordringbare muur struikgewas een pad al was uitgezet naar het paradijs. Het water trok me, ik had heel veel zin om te zwemmen maar nu was het de natuur die me tegen hield. How, tot hier en niet verder, dit is broedgebied en levensgevaarlijk moeras. Kijken mag, betreden niet. Ok, dus heerlijk genoten zonder een menselijke ziel in een staal van een kilometer. Dank je moeder natuur!

Gisteren werd ik uitgenodigd op de prachtige site van Barbara www.myheart.nl Deze is werkelijk om van te snoepen. Barbara is duidelijk ook iemand die in de nieuwe energie durft te staan. Raken haar gedichten en kunstwerken jou ook? Interessant is ook dat er ruimte is voor experimenten onder de noemer NEW SPIRIT. Barbara schrijft: Mijn idee is om in collectief creatieve experimenten en/of projecten op te zetten. Dit kan theater, taal, beeld en geluid betreffen. Experimenten en projecten kunnen door iedere deelnemer geïnitieerd worden. Het is geheel naar eigen interesse of je mee doet met een bepaald experiment of project. De producten en resultaten die uit dit collectief voortkomen, kunnen we tonen op een website en in creatief georganiseerde feestelijkheden, exposities en uitvoeringen waarbij we ons werk aan de wereld laten zien.

Wat zij beschrijf is wat ik ook graag met mijn schip als platform en podium met de wereld wil delen. Ziehier het eerste externe experiment van haar nieuwe site dus. Als voorproefje kan je zaterdag op het milieufestival in Antwerpen onze voorstelling bewonderen Gnomini, gerealiseerd door O-creaties: www.ocreaties.be Zaterdag mag ik mijn ware natuur als liefdevol aardwezen laten zien aan het grote publiek. Gnomen staan onvoorwaardelijk in liefde en gaan maar al te graag interacties aan met mensen, zeker op een festival ter ere van moeder natuur! Welkom

Kapitein Bartje

  • 22 Juni 2006 - 20:25

    Barbara:

    Bartje, hoe waanzinnig vind ik het ineens mijn naam en website genoemd te zien in jouw weblog! En zelfs een citaat! Wow. Wat een verering :) . Ik lees met genot jouw stukjes hier in je weblog, dus ga vooral zo door! Je bent in staat me levend deelgenoot te maken van jouw innerlijke wereld. We spreken elkaar vast nog! Liefs Barbara

  • 12 Augustus 2006 - 19:15

    Rita:

    leuk, bartje; ik ga deze web op mijn artsite plaatsen; en babara mocht je dit lezen...zin om mijn artsite te bezoeken?
    ritaboie@@hotmail.com, geef dan maar een wenk, he!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kapitein Bartje

Oorspronkelijk heb ik de boot gekocht om in Nederland waar ik heb gestudeerd en gewerkt te wonen. De hallucinante prijzen van vastgoed en omdat het niet aan een plaats gebonden zijn speelden mee bij de beslissing. Ik wil ook het maximum uit mijn leven halen en ga ervan uit dat een dosis avontuur het leven intenser maakt en de kansen voor persoonlijke ontwikkeling vergroot. Het meest doorslaggevende was het bruisende gevoel dat ik had als ik me op de boot concentreerde. Deze reis is eigenlijk het vervolg op verscheidene exerimenten waarbij ik onderzoek of het mogelijk is volledig te vertrouwen en te navigeren op intuitie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 62105

Voorgaande reizen:

28 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: