Veranderingen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu Veranderingen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kapitein Bartje - WaarBenJij.nu

Veranderingen

Door: Kapitein Bartje

Blijf op de hoogte en volg Kapitein Bartje

19 Juni 2006 | Nederland, Amsterdam

Er is niets mooiers dan weer helemaal op de flow te zijn. Lydia, mijn ex-vriendinnetje heeft de vlam van haar leven ontmoet. Ze gaat heel bedachtzaam om met relaties maar bij de ontmoeting van Tanka hoefde ze niet na te denken. Jawel Tanka is een meisje. Misschien hangt het in de lucht want daarstraks fietsten ook Simone en Liesbet hand in hand voorbij. Eergisteren ontmoette ik Tanka en Lydia voor het eerst. Het is bijzonder hun samen te zien, tot over hun oren verliefd. Het was wel even wennen, om mijn liefje in de armen van een ander te zien en hun heftige onstuimige energie te voelen. We zijn nu drie dagen verder en het lijkt al heel vanzelfsprekend. Gisteren gingen we samen naar Utrecht. We maakten Indische wierookstokjes aan in het station van Utrecht en liepen ermee door het winkelcentrum naar de Domtoren. Tanka is van Indische afkomst en had met vrienden en haar broer afgesproken. Wat een prachtige ontmoeting op moderne bankstellen in het hartje van Utrecht. Ik ontmoet zoveel mensen die zich bewust zijn van hun potentieel en op het punt staan om door te breken. We zijn ons allen bewust dat het geen makkelijk maar zeer bijzondere tijd is. We weten dat Jezus Christus en andere meesters ons het voorbeeld hebben getoond van wat binnen bereik ligt. Is het niet vreemd doordrongen te zijn van een dieper weten en in een maatschappij te leven waar het overgrote deel in slaap is gevallen. Wordt het niet eens tijd uit de collectieve dwangneurose te stappen, de ingesleten overtuigingen over boord te gooien? Ben jij het ook zat om als een beest te werken, ploeteren en overleven terwijl je weet dat er een weg is van overvloed? Wordt het niet es tijd om te doen wat je werkelijk wilt en daardoor gevoed door wordt dat je vergeet te slapen en eten? Doe niet alsof je er nog niet bent, kijk naar naar wat je wel hebt, je hebt alles in huis om vandaag te overwinning te vieren. Gooi de overtuiging over boord dat je moeite moet doen om je doel te bereiken. Wacht geduldig het goede moment af, het moment van actie laat je niet zomaar aan je voorbij gaan. Het ligt niet aan jou, er is zoveel aan het veranderen, ga maar mee met de flow en vertrouw. Dank je voor al die ontmoetingen, alle ervaringen dat ik geen haar meer hoef te twijfelen over wat ik schrijf. Ook ik heb het niet makkelijk maar heb tools ontwikkeld om een crisis het hoofd te kunnen bieden. Je kan alleen maar meemaken aan tegenslag wat je kan dragen en waar je beter uit kan komen. Check het uit voor jezelf, vraag om bevestiging, zoveel je nodig hebt. Veranderingen kunnen razendsnel gaan, maar alleen als jij er klaar voor bent om alles in goede banen te kunnen leiden. Juich chaos toe en weet dat als je plannen in de war gestuurd worden er iets mooiers op je licht te wachten. Laat los, laat los, laat los, controlefreak die je bent. Open je hart en voel de overvloed aan support!

Kapitein Bartje

  • 19 Juni 2006 - 16:16

    Mariet:

    Mooie site en boot! Vind het echt wat voor jou om te gaan (er)varen. Weet zeker dat je veel mooie en inspirerende dingen en mensen gaat tegenkomen. Veel succes op je (levens)reis. Liefs Mariet

  • 21 Juni 2006 - 12:16

    Jeroen Deinze:

    HEY BART!
    Via barbara uit nl vindt ik je site, en ze vertelt mij dat ik jou ken !!( van indigonamiddag) nu val mijn eurofrankcent, dus ik meteen hier schrijven!
    KNAP ZEG! zo'n boot!fantastisch!
    ik heb odnertussen een site: www.geocities.com/red_angel_leo ge zult mij wel herkennen ;-)
    Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kapitein Bartje

Oorspronkelijk heb ik de boot gekocht om in Nederland waar ik heb gestudeerd en gewerkt te wonen. De hallucinante prijzen van vastgoed en omdat het niet aan een plaats gebonden zijn speelden mee bij de beslissing. Ik wil ook het maximum uit mijn leven halen en ga ervan uit dat een dosis avontuur het leven intenser maakt en de kansen voor persoonlijke ontwikkeling vergroot. Het meest doorslaggevende was het bruisende gevoel dat ik had als ik me op de boot concentreerde. Deze reis is eigenlijk het vervolg op verscheidene exerimenten waarbij ik onderzoek of het mogelijk is volledig te vertrouwen en te navigeren op intuitie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 62059

Voorgaande reizen:

28 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: